امضای تفاهم نامه همکاری رادیو فرهنگ با دانشگاه حکیم سبزواری

۱۴۰۰/۱۰/۱۵ - ۱۰:۵۲:۱۲
کد خبر: ۱۲۸۲۶۸۷
رادیو فرهنگ و دانشگاه حکیم سبزواری با امضای تفاهم نامه همکاری در زمینه امور فرهنگی با یکدیگر همکاری می کنند .

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در نشستی که سه شنبه ۱۴ دی ماه  در  دفتر شبکه رادیو فرهنگ با حضور رئیس دانشگاه حکیم سبزواری و مدیر شبکه فرهنگ و برخی از مدیران دانشگاه ومدیران  شبکه فرهنگ برگزار شد تفاهم نامه  همکاری بین رادیو فرهنگ و دانشگاه حکیم سبزواری منعقد شد .

در این مراسم علیرضا حبیبی مدیر شبکه رادیویی فرهنگ ضمن خبیر مقدم و خوش اندکایی به مسئولان دانشگاه حکیم سبزواری عنوان کرد:رادیو فرهنگ به عنوان یک رسانه فرهنگی جریان‌ساز در کشور و در گستره ایران، ماموریت کمک به فرهنگ کشور در مسیر مناسب فرهنگسازی کشور را برعهده دارد تا بتواند در گام دوم انقلاب ، یک جریانساز موفق برای این چهاردهه باشد.

وی ادامه داد : ریل گذاری و سیاستگذاری برای این مهم درواقع تنها به عهده یک رسانه نیست بلکه رسانه باید پشتیبان نهادهای فرهنگی و علمی کشور باشد و باید بتواند مقدمات طلوع دانش و تجربه را درکشور فراهم کند که به امید خدا  در این راه بتوانیم همانطور که مورد انتظار رهبر معظم انقلاب اسلامی است به قله های بزرگ فرهنگ و علم و دانش برسیم.

مدیر شبکه رادیویی فرهنگ یکی از حوزه های جریانساز فرهنگی را دانشگاهها عنوان کرد و افزود : دانشگاهها مهد علم و دانش و تربیت نسل آینده ای هستند که  باید توجه کنیم  زمانی دانشجو در یک مقطعی فراغت پیدا میکند از منظر فرهنگ، فارغ التحصیل نشود و این مسیر فرهنگ را ادامه دهد چراکه همیشه ما نیازمند به توسعه فرهنگی هستیم .

حبیبی با تاکید بر این موضوع که   دانشگاهها ظرفیتهای خوب علمی دارند تصریح کرد : دانشکاه ها میتوانند با تجمیع نهادهای فرهنگی در  شهرها بستر کانونی باشند.

وی یکی از وظایف رسانه را انعکاس  ‌بررسی  و نقد افکار و محتوای سخنان اساتید  بین جامعه عنوان کرد و گفت :این تحرک را  رادیو فرهنگ برای خود  به عنوان یک جریان تعریف کرده که بتواند این تعامل را با دانشگاه حکیم سبزواری داشته باشد و  ظرفیت بسیار خوبی هم در عرصه داخلی و هم در عرصه بین‌المللی دارد ما سعی می کنیم چهار_ پنج گام مصداقی معین رو برای این دوره آغاز کنیم که بتواند سرآغاز همکاریهای‌مان باشد.

 حبیبی سبزوار را خاستگاه مفاخر بسیار بزرگی دانست که  دیار سربداران است و به ملاقات با  آیت الله مقیسه امام جمعه سبزوار اشاره داشت و گفت : در  این  دیدار ایشان خیلی مشتاق بودند برای اینکه ما بتوانیم کار خوبی را در حوزه نهضت سربداران داشته باشیم چقدر خوب است  که اینکار بتواند در دانشگاه حکیم‌سبزواری اتفاق بیفتد.

حبیبی در ادامه به بیان دیگر ظرفیت های همکاری  بارتین دانشکاه پرداخت و کفت :نثر فارسی ما ، دیگر فردی همچون بیهقی در تاریخ نخواهد دید. چقدر خوب است  که دانشگاه‌حکیم بتواند با استفاده از این پتانسیل دانشگاه های دیگر را با خود همراه  کند و به یک مرکز علمی بیهقی شناسی به غیر از آن یادنامه بیهقی که در گذشته برگزار میشد، تبدیل شود همچنین در حوزه شعر انقلاب که زنده یاد حمید سبزواری در این زمینه مرجعیت قوی است  و می تواند کار خوبی در این زمینه انجام شود در بخش دیگری هم که این اتفاق در آن مبارک خواهد بود اینکه بتوانیم از ظرفیت دانشگاهی و نخبگان و فرهیختگان و صاحبنظران و اساتید دانشگاه حکیم سبزواری در رادیو فرهنگ استفاده کنیم.

 مدیر رادیو  فرهنگ در پایان گفت :تمام تلاشمان این است که در هر کدام از برنامه‌هایی که داریم از کارشناسان در جای صحیح خودشان استفاده شود که با توجه به گستره بیش از ۵۰ عنوان رشته و ۱۳ _۱۴ دانشکده، از این مجموعه قوی علمی به امید خدا بی بهره نباشیم.این برای ما هم یک غنیمت است که با چنین دانشگاهی تعامل داشته باشیم و رادیو فرهنگ میتواند فضای انتشار سخنرانیها و نشستهای فرهنگی را از یک سالن ۲۰۰۰ نفری به یک جامعه چند میلیونی بسط دهد.

محمدعلی زنگنه اسدی سرپرست دانشگاه حکیم سبزواری نیز در این نشست دانشگاه حکیم سبزواری را به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه های شرق کشور عنوان کرد که از ظرفیت‌های فرهنگی بیشماری برخوردار است و گفت : این دانشگاه با قدمت بیش از ۳۰ سال در شرق کشور درخشش های قابل‌ملاحظه‌ای درخصوص معرفی مفاخر فرهنگی ایران و جهان در جهان داشته است.

 وی افزود : از آنجا که چندین نسل مرتبط با موضوع فرهنگ را در دانشگاه حکیم سبزواری داریم و در مقاطع مختلف تحصیلی هم به ایفای نقش می پردازند بسیار موثر واقع شدند و زمینه ترویج فرهنگ و تمدن اصیل اسلامی را در سطح منطقه، کشور و جهان ایفا می‌کنند.

 دکتر اسدی ادامه داد : خوشبختانه بالغ بر سیصد نفر عضو هیئت علمی فعال در این دانشگاه داریم که بیش از ۵۰ درصد شان روابط بین الملل علمی فرهنگی و فناوری دارند و این خودش کمک کرده به اینکه این پتانسیل از مرزهای سیاسی کشورمان پا را فراتر بگذارد و در نتیجه ضمن اینکه منطقه غرب آسیا را پوشش می دهد، حتی در  اروپا هم آثار و نتایج فرهنگی این دانشگاه سرایت کرده است.

بنابراین این باور را داریم که در راستای نقشه جامع علمی کشور و همینطور مقدمات تمدن سازی اسلامی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و نیز تحقق بیانیه گام دوم انقلاب که مورد انتظار رهبر حکیم و فرزانه انقلاب است، گامهای ارزشمندی را با تفاهم علمی و همکاری های علمی که با رادیو فرهنگ جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم  و این زمینه را فراهم کنیم تا استادان فرهیخته و فرهنگ شناس ما طریق رسانه ملی به عرصه های ملی و بین‌المللی ورود کنند .

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز