گسترش فرهنگ و هنر در تراز انقلاب اسلامی، هدف اصلی وزارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی است

۱۴۰۰/۱۰/۱۶ - ۱۳:۳۳:۵۱
کد خبر: ۱۲۸۳۱۰۴
گسترش فرهنگ و هنر در تراز انقلاب اسلامی، هدف اصلی وزارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: گسترش فرهنگ و هنر در تراز انقلاب اسلامی، شهدا، آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری هدف اصلی وزارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ محمدمهدی اسماعیلی در سفر یک روزه به استان مرکزی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: دولت مردمی و انقلابی سیزدهم در سفرهای اخیر خود به استان‌های مختلف کشور، ۲۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام فرهنگی و هنری اختصاص داده است.

وی ادامه داد: تکمیل طرح‌های نیمه تمام فرهنگی و هنری اولویت اصلی این وزارتخانه است و در ماه‌های گذشته اقدامات موثری نیز در این راستا انجام شد.

عضو کابینه دولت سیزدهم تصریح کرد: برخی از طرح‌های نیمه تمام فرهنگی و هنری نقاط مختلف کشور بیش از ۲۰ سال از آغاز عملیات اجرایی آنها می‌گذرد و سازه‌های اصلی آنها فرسوده شده بر همین اساس تکمیل این طرح‌ها در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد قرار گرفته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: توزیع عادلانه منابع در حوزه فرهنگ و هنر و جلوگیری از انحصار و تمرکزگرایی از دیگر برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم است و تمامی شهرستان‌ها و استان‌های کشور باید به یک میزان از ظرفیت‌ها و منابع فرهنگی و هنری کشور برخوردار شوند.
اسماعیلی بیان کرد: گسترش فرهنگ و هنر در تراز انقلاب اسلامی، شهدا، آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری هدف اصلی وزارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در راستای تحقق این هدف والا تمام ظرفیت‌های موجود به‌کار گرفته می‌شود.
وی اضافه کرد: تهاجم‌ فرهنگی دشمن مشکلات بسیاری را برای کشور ایجاد کرده که مسائل مربوط به خانواده، ازدواج و پایین بودن نرخ زاد و ولد بخشی از این مشکلات است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکیل ستادی ویژه و بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری تلاش می‌کند گام مهمی در راستای ختثی‌سازی توطئه‌های دشمنان بردارد.
رئیس شورای هنر افزود: تقویت شورای فرهنگ عمومی استان‌ها نیز از برنامه‌های اصلی این وزارتخانه است و آمادگی برای حمایت از مصوبات این شورا در سطح ملی وجود دارد.
اسماعیلی خاطرنشان‌ کرد: استان مرکزی با بیش از هفت هزار شهید والامقام و برخورداری از جایگاه ویژه تاریخی و فرهنگی و وجود هنرمندان باانگیزه و با اصالت می‌تواند در تحقق اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشرو باشد. 

در بخش دیگری از این دیدار آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نیز گفت: در حال حاضر در میهن اسلامی‌مان ۲۵۰ شهید گمنام در حال تشییع هستند، همچنین خوشبختانه برکات آسمانی نظیر باران در حال نزول بوده و امید است بتوانیم بهره‌برداری خوبی از این بارش‌ها داشته باشیم.

وی افزود: امیدواریم به برکت دولت سیزدهم شاهد تحولات همه جانبه‌ای در عرصه‌های داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی باشیم.

دری نجف‌آبادی با ذکر این نکته که نمونه‌های اقدامات و تحولات دولت جدید در امر سلامت مشهود است، تصریح‌ کرد: امید است ملت ایران با تزریق دوز سوم واکسن و رعایت پروتکل‌ها در مقابل سویه امیکرون هوشیارانه عمل کرده و تعداد اموات از این میزان نیز کمتر شده و شاهد بیمه شدن کشور باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: از دولت جدید در استان مرکزی انتظار کار عظیم در حوزه‌های فرهنگ، انقلاب و اهل بیت در راستای گسترش، تعمیق، صیانت و حفاظت از فرهنگ داریم لازم است در فضای مجازی مراقب اقدامات دشمنان که دارای ظرفیت، پول و امکانات بسیاری هستند، باشیم.
وی بیان کرد: کار، تلاش، مجاهدت، بهره برداری و سخت کوشی در امور اقتصادی موجب گسترش و بهبود اقدامات فرهنگی نیز خواهد شد.
دری نجف آبادی توضیح داد: استان مرکزی با معضل پیری جمعیت روبرو است از دولت جدید خواهشمندیم در خصوص جوانی جمعیت و افزایش ازدواج و زاد و ولد اقداماتی انجام دهند هرچند این اقدامات دارای هزینه‌هایی برای دولت است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خصوص رسانه‌های خارجی و تبلیغات منفی آنها تاکید کرد: دولت موظف است با حمایت از جریانات مثبت و تشویق نخبگان ادبیات و فرهنگیان و همچنین حمایت گروه‌های مشخص در مقابل تبلیغات ضد کشور و ضد اسلام که توسط رسانه‌های خارجی در حال گسترش است ایستادگی کند.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز