رامین سهراب در گفت‌وگو با برنا

امیدوارم بتوانم بنیانگذار ژانر اکشن در سینمای ایران باشم/ ساخت «لایه‌های دروغ» سه سال به طول انجامید

۱۴۰۰/۱۱/۱۳ - ۰۶:۰۴:۰۰
کد خبر: ۱۲۸۳۶۴۱
امیدوارم بتوانم بنیانگذار ژانر اکشن در سینمای ایران باشم/ ساخت «لایه‌های دروغ» سه سال به طول انجامید
رامین سهراب با اشاره به اینکه ژانر اکشن در سینمای ایران بسیار کمرنگ است تأکید کرد قصد دارد بنیانگذار ژانر اکشن در سینمای ایران باشد.

رامین سهراب، کارگردان فیلم سینمایی «لایه‌های دروغ» که امسال در بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: من از 4 یا 5 سالگی ایران نبودم و در فنلاند زندگی می‌کردم. پس از آن به آمریکا رفتم و آنجا در رشته سینما درس خواندم. از همان دوران کودکی علاقه داشتم به ایران برگردم و در کشورم فیلم اکشن بسازم.

سهراب خاطرنشان کرد: سینمای ایران هیچ‌گاه به معنای واقعی سینمای اکشن نداشته و در این ژانر نهایتاً می‌توان به فیلم‌های جمشید هاشم‌پور اشاره کرد که سال‌ها پیش شکل و شمایل اکشن را داشت ولی پس از آن این‌گونه سینما به طور کامل حذف شده و به طور کل سینمای ایران به دو ژانر کمدی و اجتماعی محدود شده که مخاطبان حق انتخاب چندانی در بین ژانرها ندارد. هدف اصلی من در ساخت فیلم «لایه‌های دروغ» این بود که بنیانگذار این ژانر در سینمای ایران باشم.

وی افزود: ساخت فیلم سینمایی «لایه‌های دروغ» را از سه سال پیش آغاز کردیم اما در زمان ساخت این فیلم متأسفانه دچار سانحه شدم و پایم از سه ناحیه شکست و به همین دلیل ادامه فیلمبرداری به وقفه افتاد. البته زمانی که پایم در گچ بود هم فیلمبرداری را ادامه دادیم اما به دلیل اینکه مشکل من وخیم‌تر شد مجبور شدم فیلمبرداری را متوقف کرده و به برای ادامه درمان به فنلاند بروم. پس از عمل جراحی بیش از یک سال ریکاوری طول کشید و بعد هم مشکلات کرونا بود که کار این پروژه به درازا افتاد. فیلمبرداری «لایه‌های دروغ» در ایران و فنلاند صورت گرفته و مراحل پست پروداکشن را در کشورهای ایران، تایلند، آمریکا و فنلاند انجام دادیم. برخی عوامل فیلم فنلاندی هستند و خودم نقش اصلی را بازی می‌کنم.

این کارگردان در ادامه اظهاراتش تأکید کرد: بودجه ساخت «لایه‌های دروغ» به اندازه ساخت یک فیلم کوتاه بود و ما با همین هزینه یک فیلم بین‌المللی ساختیم. قطعاً اگر بودجه بیشتری در اختیار داشتم اثر بهتری می‌ساختم اما به طور کل از نتیجه کار راضی هستم و امیدوارم که مخاطبان نیز این فیلم را بپسندند و بتوانیم در عرصه سینمای اکشن بدعت‌گذاری کنیم و شرکت‌های خارجی هم برای ساخت فیلم در کشورمان با پروژه‌های ایرانی همکاری کنند.

سهراب در پایان گفت: ساخت فیلم اکشن در سینمای ایران کار بسیار پر ریسکی است و فکر می‌کنم با «لایه‌های دروغ» مخاطبان حسی نوستالژیک از فیلم‌های اکشن دهه‌ 1360 را تجربه کنند.

انتهای پیام //

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز