بهروز مفید: شرایط برای حضور چهره‌های جدید به سینما و تلویزیون مساعد است!/ استفاده از چهره‌های مطرح در آثار، امتیاز ویژه محسوب می‌شود

۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۰۶:۵۸:۰۰
کد خبر: ۱۲۸۴۲۵۰
بهروز مفید: شرایط برای حضور چهره‌های جدید به سینما و تلویزیون مساعد است!/ استفاده از چهره‌های مطرح در آثار، امتیاز ویژه محسوب می‌شود
بهروز مفید، تهیه‌کننده تلویزیون و سینما معتقد است که شرایط برای ورود چهره های جدید به سینما و تلویزیون بسیار مساعد است و علاوه بر آن نیز حضور چهره های شناخته شده برای یک فیلم امتیاز محسوب می شود.

بهروز مفید، تهیه‌کننده تلویزیون و سینما، از مجموع 16 اثری که در کارنامه دارد، 12 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال «کوبار»، «محکومین»، «محکومین 2» ،«هشت و نیم دقیقه»، «سهمی برای دوست»، «گمشده»، «مدرسه ما»، «در همین نزدیکی»، «یک وجب خاک»، «نیلوفر کبود»، «زیرزمین» و «پای پیاده» پخش شده و 4 اثر سینمایی با نام‌های «دزد و پری»، «بام بالا»، «روز اردو» و «کربلا جغرافیای یک تاریخ» در کارنامه دارد.

مفید در پاسخ به این سوال که چقدر در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی فضا مهیا است تا چهره های جدید به این عرصه ورود کنند به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: به نظر من شرایط برای ورود چهره های جدید به سینما و تلویزیون بسیار مساعد است درواقع هم تلویزیون تمایل دارد تا از چهره های جدید استفاده کند و هم در شبکه نمایش خانگی شرایط برای حضور آن ها مهیا است. البته در برخی مواقع ممکن است چهره های جدید برای نقش اول مناسب نباشند چراکه بیننده باید به آن عادت کند ولی به نظر من باید برای آن ها نقشی که مناسب باشد را پیدا کرد.

او در این خصوص که آیا امکان دارد با آوردن بازیگران با استعداد تئاتری سراغ بازیگر تکراری گران نرفت بیان کرد: خیر! اگر به سینمای جهان نگاه کنید متوجه می شوید که هنوز چهره های شناخته شده برای یک فیلم امتیاز محسوب می شود  ولی این بدان معنی نیست که یک فیلم به دلیل استفاده از چهره شناخته شده حتما موفق می شود ! اما نمی توان کتمان کرد که امتیاز ویژه ای ندارد و قطعا بیننده خود را جذب خواهد کرد. به طور قاعده اگر این را در خاطر داشته باشیم که فیلمنامه خوب، کارگردانی درست و به جا می تواند به دیده شدن یک اثر کمک کند باید این را هم یادآور شد که بازیگر خوب نیز به هیچ وجه از این قضیه مثتثنی نخواهد بود.

این تهیه کننده در این باره که چرا با وجود اینکه بازیگران مطرح کمکی به چرخه فروش شبکه خانگی نمی کنند و گاهی در دیده شدن برخی آثار حضور افراد چهره موثر نیست همچنان اسرار بر این است تا از این دست بازیگران در شبکه نمایش خانگی استفاده شود اظهار کرد: تقریبا می توان گفت در شبکه نمایش خانگی بحث هزینه و سود مطرح نیست و پارامتر های دیگری نیز در این جا دخیل است به همین دلیل نیز هزینه ها در شبکه نمایش خانگی خارج از عرف است. اگر تلویزیون را مد نظر قرار دهیم باید به این نکته اشاره کنیم که رسانه ملی منبع مشخصی از لحاظ مالی دارد و باید پاسخگو باشد اما در نمایش خانگی نوعی بی نظم و نسقی مالی وجود دارد که بازیگران نیز خواستار این هستند تا از این امتیاز بهره مند شوند و برای من نیز میزان تفاوت حقوق و دستمزد این دو شبکه قابل هضم نیست.

بهروز مفید در پایان و در پاسخ به این سوال آیا مدیران تلویزیون به تهیه کنندگان تاکید دارند که در آثار شان حتما از بازیگران چهره استفاده شود یا خیر خاطرنشان کرد: همان طور که عرض کردم بازیگر چهره یک پارامتر مثبت برای آثار سینمایی و تلویزیونی محسوب می شود  و نمی توان این موضوع را نادیده گرفت. این موضوع چون جزو ملزومات کار است و تهیه کنندگان نیز از افراد چهره و سرشناس خود به خود استفاده می کنند اما نکته ای که باید به آن اشاره کنم این است که اگر فردی استعداد و توانایی بازیگری را داشته باشد پا پیش میگذارد و دنبال علایق و استعدادش می رود درواقع هیچ نیازی نیست تا تهیه کننده یا کارگردان دنبال افراد تئاتری یا علاقه مند به بازیگری که استعداد نیز دارند بگردند.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز