مادر شهید دانشمند هسته ای دکتر احمدی روشن مهمان امروز«صباح جدید»

۱۴۰۰/۱۰/۲۱ - ۱۳:۴۸:۲۱
کد خبر: ۱۲۸۵۰۰۷
مادر شهید دانشمند هسته ای دکتر احمدی روشن مهمان امروز«صباح جدید»
«صباح جدید» شبکه العالم میزبان مادر بزرگوار شهید دکتر احمدی روشن، دانشمند هسته ای ایران بود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ همزمان با دهمین سالگرد شهادت دکتر مصطفی احمدی روشن، دانشمند برجسته هسته ای کشور به دست عوامل موساد، صدیقه سالاریان، مادر محترمه دکتر شهید مصطفی احمدی روشن، مهمان این برنامه از «صباح جدید» بوده و به مرور خاطرات آن شهید بزرگوار و مدراج علمی وی پرداخت. 

صدیقه سالاریان در ابتدای سخنان خود گفت: شهادت در کشور ما ایران، امری مقدس است که آن را باور دایدم و می دانیم با شهادت دنیای جدیدی آغاز می شود و راه آنان ادامه می یابد.  

وی در بیان خصوصیات اخلاقی دکتر مصطفی احمدی روشن گفت: او چند خصوصیت شخصیتی برجسته داشت؛ مهربان، دلسوز، شجاع و در عین حال سریع الحجه، خودباور و باکفایت بود.

در کارش اعتقاد راسخ داشته و به کاری که انجام می داد باور داشت و تا نتیجه نهایی آن را ادامه می داد و تسلیم نمی شد. به توانایی جوانان کشور اطمینان داشت و کشور را بی نیاز از کمک بیگانگان می دانست. 

سالاریان با اشاره به یکی از خدمات علمی شهید احمدی روشن گفت: او یکی از قهرمانان کشف ویروس استاکس نت است که بسیاری دلیل ترور او را حضور اثرگذارش در خنثی کردن این توطئه صهیونیستی می‌دانند.

وی ادامه داد: او برای اینکار گروهی از نخبگان دانشگاه های معتبر ایران را دعوت به همکاری کرد و در طول چند ماه موفق به مهار ویروس شد و برای دستگاه ها  ایمنی ایجاد کرد. 

 در آخر خانم سالاریان با بیان خاطرات تاثربرانگیز از روز شهادت دکتر احمدی روشن، افزود: استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی دانسته است با ترور دانشمندان هسته ای ما به نتیجه ای نخواهد رسید چرا که مردم ما از شهادت نمی هراسند بلکه این فرهنگ تکثیر می شود و راه آنان ادامه می یابد. 

وی تصریح کرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی دلیلی بر این مدعاست و خود سردار کمتر خطری برای استکبار جهانی داشت تا شهادتش که ستون های آنان را به لرزه درآورد.

مصطفی احمدی روشن در 17 شهریور ماه 1358 در بیمارستان بوعلی شهر همدان به دنیا آمد. در سال 77 وارد دانشگاه صنعتی شریف شد و تحصیلات خود را در رشته مهندسی شیمی آغاز کرد. در سال 81 در رشته مهندسی شیمی موفق به دریافت مدرک کارشناسی شد و در همین رشته در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل داد و پس از آن وارد مرحله دکترای رشته نانو بیوتکنولوژی شد. در دوران تحصیل در دانشگاه در پروژه ساخت غشاهای پلیمری برای جداسازی گازها که برای اولین بار در کشور انجام شد، همکاری داشت و چندین مقاله ISI به زبان‌های انگلیسی و فارسی در مجلات معتبر علمی جهان به چاپ رساند.

شهید مصطفی احمدی روشن یکی از پایه گذاران سایت هسته‌ای نطنز بود. تاثیر بسیار مطلوبی در بخش تامین کالاها و خرید تجهیزات هسته‌ای در حوزه غنی‌سازی در زمان تحریم‌ها داشت. سرانجام در21 دی ماه 1390، مصطفی احمدی روشن در حالیکه عازم محل کار خود بود، دو تروریست موتورسوار با چسباندن یک بمب مغناطیسی به خودروی وی که یک دستگاه خودروی پژو 405 بود، او را به شهادت رساندند.

 «صباح جدید» به تهیه کنندگی محمد فهمی و اجرای علا قاسمی 21دی ماه به طور زنده از شبکه العالم پخش شد.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز