امیر جدیدی در گفت‌وگو با هالیوود ریپورتر:

این جزو فرهنگ ماست که زندگی را با همه سختی‌ها و تلخی‌هایش بپذیریم

۱۴۰۰/۱۰/۲۴ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۸۵۶۳۹
امیر جدیدی بازیگر سینما معتقد است که «گاهی اوقات افرادی که چیزی ندارند، هنوز احساس رضایت یا پذیرش را در نگاه‌شان می‌بینی، زیرا این نگرش آنها به زندگی است. این تمایل در فرهنگ ما وجود دارد که زندگی را آنگونه که هست، علیرغم سختی و تلخی‌اش بپذیریم.»

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ امیر جدیدی درباره شرایط حضور در فیلم «قهرمان» گفت: «فرهادی پس از صحبت‌های اولیه گفت، تو را انتخاب می‌کنم اما هیچ یک از ویژگی‌های مورد نظر من را نداری. ما باید بدن و راه رفتن شما را تغییر دهیم، شما باید راحت باشید و به خصوص اینکه باید وزن کم کنید.»

زمانیکه فرهادی برای نخستین بار شخصیت فیلم را مطرح کرد، رحیم مردی بود که ظاهراً همیشه بر فراز پرتگاه فاجعه آویزان است، اما با رفتار و بیانی آرام، میزان هرج و مرج و وضعیتی را که در آن دست و پا می‌زند، می‌پوشاند. جدیدی در این باره می‌گوید: «گاهی اوقات افرادی که چیزی ندارند، هنوز احساس رضایت یا پذیرش را در نگاه‌شان می‌بینی، زیرا این نگرش آنها به زندگی است. این تمایل در فرهنگ ما وجود دارد که زندگی را آنگونه که هست، علیرغم سختی و تلخی‌اش بپذیریم.»

ماه‌های زیادی نیز صرف تمرین با جدیدی شد تا شخصیتی دوست‌داشتنی خلق کند که انفعالش، همدردی مخاطب را برمی‌انگیزد. فرهادی و جدیدی هر دو با هم حرکات دست و راه رفتن رحیم را ابداع کردند. فرهادی همچنین به جدیدی پیشنهاد کرد: «تصور کن یکی از گوش‌هایت خیلی خوب کار نمی‌کند» مهم‌ترین جنبه پیشرفت شخصیت رحیم نیز، لبخند تقریباً آزاردهنده او بود، لبخندی که لحظه‌های غم انگیز را حتی تراژیک‌تر می‌کند.

جدیدی در خصوص تجربه همکاری با اصغر فرهادی گفت: «فقط از لحاظ هنری به آموخته‌هایم اضافه نشد، من در سطح انسانی نیز چیزهای زیادی یاد گرفتم. آنچه برایم مهم است انسانیت است و واقعاً آقای فرهادی از نظر اخلاق و نگرش به من درس‌های انسانی آموختند.»

انتهای پیام//

نظر شما