معرفی کتاب

«حمله به آسیاب» داستانی در نکوهش جنگ

۱۴۰۰/۱۰/۲۸ - ۰۴:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۲۸۵۹۶۳
«حمله به آسیاب» داستانی در نکوهش جنگ
امیل زولا نویسنده فرانسوی، مهم ترین نمونه از مدرسه ادبی ناتورالیسم و عامل مهم در توسعه تئاتر ناتورالیسم بود. او یکی از چهره‌های اصلی در آزادی سیاسی فرانسه و در تبرئه افسر خیانتکار ارتش فرانسه آلفرد دریفوس نقش اساسی داشت . او از برجسته ترین نویسندگان ناتورالیست دنیاست.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در سال 1868 عده‌ای از نویسندگان جوان پیرو مکتب ناتورالیسم (طبیعت گرایی) در اطراف امیل زولا گرد آمده بودند و در خانه ییلاقی او در قصبه مدان نزدیک پاریس جمع می شدند. این جمع شش نفری عزم کردند کتابی به نام شب های مدان، شامل شش داستان کوتاه به رهبری امیل زولا، منتشر کنند و قرار بود که داستان ها مربوط به جنگ 1870 بین فرانسه و آلمان (پروس) باشد. این کتاب تحت عنوان همین نام در سال 1880 منتشر شد و داستان اول آن، که مهم ترین آن نیز است، تحت عنوان حمله به آسیاب از امیل زولاست. این داستان کوتاه که در حد یک رمان است به گواه بسیاری از ناقدان بیانیه ی زولا در نکوهش جنگ و مصایب آن است. سبک روان و سنجیده، شرح دقیق ارعاب و خشونت، این داستان را (که تنها داستان کوتاه زولا است) در زمره ی مهم ترین آثار او قرار داده است.

«حمله به آسیاب» روایتگر داستان دختر آسیابان است که با نامزدش رابطه‌ای عاشقانه دارند و قرار است روز عید با یکدیگر عروسی کنند اما روز عید پروسی‌ها به دهکنده نزدیک می شوند و سربازان فرانسوی در آسیاب کمین می کنند تا جلوی پیشروی آنها را بگیرند . نامزد دختر نیز دوش به دوش فرانسوی ها در مقابل دشمن می جنگد.

«حمله به آسیاب» تنها داستان کوتاهی است که امیل زولا نوشته است.

انتهای پیام //

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز