امیر تاجیک در گفت‌وگو با برنا

همه ارگان‌های خبری برای پوشش دادن اخبار جشنواره همکاری کنند/ جشنواره با حضور سرشناسان موسیقی سروسامان می‌گیرد!

۱۴۰۰/۱۱/۲۹ - ۰۹:۰۴:۰۲
کد خبر: ۱۲۸۶۵۴۰
همه ارگان‌های خبری برای پوشش دادن اخبار جشنواره همکاری کنند/ جشنواره با حضور سرشناسان موسیقی سروسامان می‌گیرد!
جشنواره موسیقی فجر یکی از مهم ترین جشنواره های موسیقی ایران است که به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی هر سال معمولاً در میانه بهمن ماه در تهران برگزار می شود و تا کنون 37 دوره جشنواره موسیقی فجر در کشور برپا بوده است. به همین بهانه خبرگزاری برنا با کارشناسان، پژوهشگران و فعالان موسیقی در خصوص آسیب شناسی جشنواره گفت و گو کرد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

امیر تاجیک خواننده موسیقی پاپ که با تیتراژ سریال «زیر آسمان شهر» به شهرت رسید آلبوم های دیگری چون « یه مسجد»، «آسمونه» و «افتتاحیهٔ جام جهانی کشتی» و … را روانه بازار کرد. از دیگر آثار تاجیک می توان به تک آهنگ های «آرش تبر»، «دستم را بگیر (بعداً در آلبوم زندگی)»، «دیوونه»، «هجوم مرگ»، «جنگل سبز»، «نشان اقتدار»، «سینه سرخ»، «بی تو (با همراهی مهرداد تریزاده)»، «تیم قهرمان، ایران»، «زیر آسمان شهر»، «یه مسجد»، «از بوسه تا عشق»، «تو هم تأیید کن (با همراهی امید تاجیک)»، «زندگی»، «دلم از راه پره»، «بارون (با همراهی امید تاجیک)»، «سیب ممنوع»، «پنجمین دیوار» اشاره کرد. 

امیر تاجیک در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به 37 سال برگزاری جشنواره موسیقی فجر اعتبار 37 را ساله را دارد یا خیر به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: به نظر من جشنواره باید دارای یک برنامه منظم و راهبردی باشد درواقع باید از هنرمندانی که ارزش حضور در این جشنواره را دارند دعوت شود و آثار حاضر در این جشنواره نیز قابل بحث و تامل برانگیز باشد. اگر این مسائل به کار گرفته شود سی و هفتمین جشنواره موسیقی نیز بر قوام خود باقی می ماند.

او در خصوص این که جشنواره موسیقی چقدر در آینده حرفه ای شرکت کنندگان نقش دارد بیان کرد: اگر به صورت درست و اصولی پیش رود بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

خواننده «زیر آسمان شهر» در این باره که حضور چهره های سرشناس موسیقی در جشنواره تا چه اندازه موثر است خاطرنشان کرد: جشنواره موسیقی فجر باید با حضور سرشناسان موسیقی سر و سامان بگیرد یا اگر گروه های خاصی قرار است برای اجرا در این جشنواره حضور داشته باشند بتوانند حرفی برای گفتن در سطح حرفه ای داشته باشند و رقابت سالم میان افراد صورت بگیرد علاوه بر آن نیز خبرگزاری ها اتفاقات جشنواره را تحت پوشش قرار دهد و در رسانه ملی نیز اخبار جشنواره به گوش مردم برسد و رای کلی جامعه را در بر داشته باشد و صرفا با اطلاع رسانی اندک نباشد.

امیر تاجیک در پایان پیشنهادی برای پیشرفت موسیقی داد و درخواست و توقع خود را از جشنواره موسیقی فجر بیان کرد و گفت: مشکل اصلی این است که به هر نوع موسیقی مجوز می دهند که این غلط است درواقع موسیقی های خوب و گیرا باید دارای چارچوب باشد و بتوان آن را تجزیه و تحلیل کرد و نکته مهم دیگر اینکه آن اثر کپی نباشد و خلق شده باشد و در عین حال بسیار زیبا ارائه شود.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز