یک روانشناس اجتماعی در گفت و گو با رادیو ایران:

هر تبلیغ در فضای مجازی را امری مهم تلقی نکنیم

۱۴۰۰/۱۰/۲۸ - ۱۳:۴۳:۵۵
کد خبر: ۱۲۸۷۷۱۷
هر تبلیغ در فضای مجازی را امری مهم تلقی نکنیم
«علیرضا شریفی یزدی» روانشناس اجتماعی گفت: در شرایط امروز که امکان دسترسی به انبوهی اطلاعات آسان شده است بیشتر از همیشه به سواد رسانه ای نیازمند هستیم.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ «علیرضا شریفی یزدی» روانشناس اجتماعی در برنامه «ایران امروز» به بحث سواد رسانه ای پرداخت و در پاسخ به این پرسش که آیا سواد رسانه ای می تواند افراد را در برابر فریب های مجازی در امان دارد یا خیر؟ گفت: انفجار اطلاعات در دنیای امروز، باعث شده رسانه های سنتی نظیر روزنامه، رادیو و تلویزیون جای خود را به رسانه های نوپدیدی دهند. این رسانه ها همراه خود فرهنگ، شرایط و موقعیت جدید به جامعه بشری تحمیل کرده اند.

وی در ادامه سواد رسانه ای را مقوله ای نوین دانست و افزود: در شرایط امروز که امکان دسترسی به انبوهی اطلاعات آسان شده است بیشتر از همیشه به سواد رسانه ای نیازمند هستیم جای خوشحالی است که اخیرا این موضوع در قالب واحد درسی به دانش آموزان، آموزش داده می شود.       

این روانشناس اجتماعی در بخش دیگر صحبت هایش خاطر نشان کرد: برای در امان ماندن و کاهش فریب های مجازی، نیاز است خانواده ها را از طریق رسانه هایی نظیر رادیو و تلویزیون که ضریب نفوذ بالایی میان مردم دارند، آگاه سازیم و حداقل های سواد رسانه ای را به آنان آموزش دهیم.

برنامه «ایران امروز» شنبه تا سه شنبه هر هفته ساعت 12:40 از رادیو ایران پخش می شود.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز