نگاهی به ثبت ملی موسیقی سنتی چهارمحال و بختیاری در «هفت اورنگ»

۱۴۰۰/۱۰/۲۹ - ۱۰:۲۳:۲۲
کد خبر: ۱۲۸۸۰۱۶
نگاهی به ثبت ملی موسیقی سنتی چهارمحال و بختیاری در «هفت اورنگ»
« هفت اورنگ» رادیو فرهنگ امشب ( ۲۹ دی ماه) میزبان «شاهرخ سرلک»؛ کارشناس موسیقی است تا درباره ثبت ملی موسیقی سنتی چهارمحال و بختیاری با وی گفت و گو شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ دربرنامه هفت اورنگ که به معرفی ثبت ملی و جهانی میراث ناملموس ایران زمین اختصاص دارد؛ این هفته به موضوع ثبت ملی موسیقی سنتی چهارمحال و بختیاری به عنوان یکی از میراث فرهنگی ناملموس پرداخته می شود .«شاهرخ سرلک»؛ نوازنده و کارشناس موسیقی  در این برنامه ضمن بیان وبژگی های موسیقی سنتی چهارمحال و بختیاری و اهمیت آن به بیان دلایل اهمیت این موسیقی به عنوان میراثی ناملموس می پردازد .

تاکنون ۸۹ اثر از میراث‌فرهنگی ناملموس استان چهارمحال و بختیاری به ثبت ملی رسیده است، این آثار در زمینه‌های مختلف مرتبط با زندگی مردم چهارمحال و بختیاری، صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی، موسیقی، آوا‌های محلی، ادبیات شفاهی، مهارت‌ها، پخت فنون خوراک‌ها و غذا‌های محلی، روش‌های انواع بازی‌های محلی، نحوه برگزاری مراسم مختلف و همچنین آداب، رسوم و سنت‌های اهالی این استان است.

برنامه هفت اورنگ را به همت گروه ادب و هنر به تهیه کنندگی حسین رحمانی، اجرای کارشناسی، نویسندگی و پژوهش ، ‌مشاور محتوایی سید حامد موسوی، ساعت ۲۱:۰۰ برروی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوید .

انتهای پیام//

نظر شما