در سلام تهران مطرح شد؛

خبرهای خوش از پروژه مترو برای مردم اسلامشهر

۱۴۰۰/۱۰/۲۹ - ۱۲:۲۵:۱۰
کد خبر: ۱۲۸۸۱۳۴
خبرهای خوش از پروژه مترو برای مردم اسلامشهر
رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهر در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما از مشکلات شهر اسلامشهر و اقدامات انجام شده برای طرف کردن آن‌ها گفت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ محمدمهدی سلیمی در «سلام تهران» با اشاره به مشکل دفع و دپوی زباله در شهر اسلامشهر، گفت: یکی از معضلات و مشکلاتی که در شهرها وجود دارد، دفع و دپوی زباله‌های ساختمانی است. در سال ۱۳۹۳ کارگروه پسماند در فرمانداری اسلامشهر تشکیل شد و مکانی را در حریم اسلامشهر در حاشیه روستای چیچکلو برای حمل این نخاله‌ها در نظر گرفت.

وی درباره منشأ تولید زباله، ابراز داشت: اسلامشهر در واقع کلان‌شهر است که بین هزار تا هزار و ۲۰۰ تن نخاله‌های ساختمانی تولید می‌کند؛ این زباله‌ها ما حصل تخریب بناهای قدیمی و پروانه‌هایی است که مردم برای ساخت و ساز می‌گیرند. از سال ۱۳۹۸ فرمانداری اسلامشهر مکانی را برای ما در نظر نگرفت و این مشکل را داریم. بر اساس ماده ۱۲ قانون مدیریت پسماند، اداره محیط‌زیست، جهاد کشاورزی و فرمانداری موظف است مکانی را برای دپوی زباله در نظر بگیرد.

سلیمی با اشاره به چگونگی حل این مشکل، بیان کرد: در حال حاضر با رایزنی‌هایی صورت گرفته به صورت شخصی توسط سازمان مدیریت پسماند انجام می‌شود. نمی‌توان مشکل دفع زباله را انکار کرد. از اولین و مهم‌ترین جلسات با فرماندار جدید بابت مشکل دفع زباله بود که قول مساعد داده شد این موضوع حل شود.

وی درباره ماجرای دعوای راه‌آهن و پروژه کمربندی اسلامشهر، اظهار داشت: یکی از پروژه‌های کلان و فاخر شهرداری اسلامشهر پروژه کمربند شمالی است که از شش تقاطع غیرهمسطح تشکیل می‌شود. این پروژه با ۲۰۰ میلیارد تومان شروع شده است که در سه نقطه باید با راه‌آهن توافق کنیم. مردم از این بابت حق دارند از همین‌جا از مدیرعامل راه‌آهن که قول مساعد داده است که خواهش می‌کنم در اولین فرصت مسئله توافقات ما با راه‌آهن را حل کند. در واقع باید از داخل زمین‌هایی که متعلق به راه‌آهن است عبور کنیم .

سلیمی با توجه به زمان ایجاد این مشکل و رسیدگی به آن، مطرح کرد: به طور کلی این ماجرا و دعوا به حدود 2 یا 3 سال پیش برمی‌گردد و پروژه نخوابیده است و فقط بخشهایی که مشکل دارد، متوقف شده است. این پروژه از مواردی است که بخش قابل توجهی خدمات به شهرستان‌های هم‌جوار می‌دهد و در راستای بهبود ترافیک می‌تواند خدمات ارائه دهد.

رئیس شورای سلامی اسلامشهر با اشاره به مزایای کمربند شمالی، گفت: ما یک کمربند جنوبی داریم که با این پروژه، کمربندی شمالی و جنوبی متصل میشود. بخش قابل توجه تردد شهرستان‌های هم‌جوار مانند بهارستان و رباط‌کریم از کریدور اصلی شهر اسلامشهر است. اگر این کمربند شمالی احداث شود نزدیک به ۵۰ درصد تردد مردم از کمربند شمالی خواهد بود و دیگر وارد شهر نمی‌شوند.

وی با اشاره به زمان راه‌اندازی مترو اسلامشهر، عنوان کرد: مترو اسلامشهر نیز از پروژه‌های کلان و فاخر استان تهران و از پروژه‌های فعال است. 2 بهمن ماه شروع احداث ایستگاه میدان نماز را خواهیم داشت که برای آن ۲۲۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. از خط ۳ ازادگان تا میدان نماز ۵ ایستگاه داریم که ده کیلومتر است حفاری 5 کیلومتر از آن انجام شده است. در شرایط سخت اقتصادی که در حال حاضر وجود دارد بسیاری از شهرها در پروژههای بدیهی عمرانی ماندهاند، شهرداری اسلامشهر توانسته است با درآمدهای خود پروژه را به اینجا رساند؛ اگر تا حالا قریب به ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است حدود ۳۰۰ و خردهای میلیارد تومان از درآمدهای خود مجموعه شهرداری اسلامشهر بوده است. از دولت و مجلس شورای اسلامی خواهش می‌کنم برای ادامه پروژه مانند ریل‌گذاری تا احداث ایستگاه‌ها و غیره که به هزینه‌های بیشتری احتیاج داریم، مساعدت کنند

سلیمی درباره زمان افتتاح این مترو، ابراز داشت: زمان افتتاح آن بستگی به تأمین اعتبار دارد که اگر در ردیف بودجه ملی دیده شود تا پایان این دوره شورا یعنی حدود دو سال و نیم تا سه سال دیگر افتتاح این مترو را خواهیم دید. تمام تلاش ما مردم است در این چند ماه سرعت پروژه بیشتر شده است. خواسته ما از دولت با وجود وضعیت اقتصادی، مساعدت است درواقع ۴۰۰ و ۵۰۰ میلیارد تومان در بودجه ملی بودجه‌ای نیست که نتوان تخصیص داد.

وی درباره زمان حضور در  شورا و ارتباط مردمی، بیان کرد: یکی از اولین کارهایی که فقط خاص ما نبوده و در همه دوره‌های شورا انجام می‌شود این است که جلوی در ورودی شورا عکس اعضای شورا و ساعت حضور و ملاقات مردمی درج می‌شود. یکشنبه‌ها و دوشنبه‌ها ۱۰ تا ۱۲ حضور داریم. رئیس شورا چون در جلسات شهرستانی و برون‌شهری شرکت می‌کند زمانش نظام‌مند‌تر و طبیعتاً کوتاه‌تر است. کار دیگری که برای عملیاتی کردن بودجه از شروع این شورا انجام شده راه‌اندازی کارگروه تحول محلات است. اعضای شورا در محلات حضور پیدا می‌کنند چراکه میخواهند بودجه عملیاتی بنویسند از نزدیک مشکلات را بررسی می‌کنند و مردم مطمئن باشند که کوچک‌ترین مسئله حتی اگر بخشی از کوچه‌شان آسفالت نشده باشد از نظر اعضای شورا دور نخواهد ماند.

سلیمی درباره گزارش شش ماهه شهرداری به شورا گفت: شهرداری گزارش را تحویل داده است و روی سایت شهرداری نیز بارگذاری شده و قابل مشاهده است.

وی با اشاره به سنگ‌فرش باغ فیض، عنوان کرد: سنگ‌فرش باغ فیض در شورای پنجم و آن زمان اجرا شده است. همه مراحل قانونی و کارشناسی آن طی شده است و مردم مستحضر باشند که امکان ندارد پروژه‌ای مثل سنگ‌فرش باغ فیض انجام شود اما مطالعات ترافیکی و مسائل دیگر انجام نشود. چندین بار کسبه باغ فیض به صحن شورا مراجعه کردند ما استقبال کردیم و مطالعات مجددی در حال انجام و مشاور گرفته شده است. بیشترین شکایت مردم این است که دستگاه‌های خدمات رسان نمی‌توانند به خوبی رفت و آمد کنند. کارشناسی و مطالعات آن انجام شده است به شورای فرمانداری رفته در اولین فرصت با کار کارشناسی به وقوع خواهد پیوست.

رئیس شورای اسلامی اسلامشهر در پاسخ به حضور معتادان در پارک‌ها، اظهار کرد: در پارک‌های درون محلات این مورد وجود ندارد و درباره پارک‌های حواشی، درست است که محل تجمع معتادان می‌باشد. مسئول امنیت این موضوع دستگاه دیگری است. قرار است نامهنگاریهای انجام شود؛ پیشنهادی نیز دارم چراکه در تهران نیز انجام می‌شود معتادان را در کمپ‌هایی استقرار می‌دهند و مهارت‌آموزی انجام می‌شود اما در اسلام‌شهر نیست و باید این مرکز را ایجاد کنیم.

وی با اشاره به سگ‌های ولگرد در منطقه واوان، گفت: این موضوع یک سیستم و بسته کاری است و صرفاً دست شهرداری و شورای شهر نیست. ما در این موضوع اتفاقاً جزء شهرهای پیشرو به حساب می‌آییم؛ در حریم شهر خود سایتی داریم که ۱۷۰ قلاده سگ را دو وعده غذای گرم می‌دهیم و دامپزشک نیز داریم. سامانه ۱۳۷ نیز که مستقر است و مردم پیام می‌دهند. ما برای موضوع پیمانکار داریم. در ۶ ماه اول 2 هزار قلاده سگ گرفتیم. خواهش من از شهرهای هم‌جوار این است که برای این موضوع برنامه داشته باشند؛ گزارش ما مشخص است که در حال انجام چه کاری هستیم. خواهش من از مردم این است که با موضوع سگ‌ها احساسی برخورد نکرده و منطقی برخورد کنند. باید با توجه به پروتکل‌ها به سگ‌ها رسیدگی کرده نه اینکه در هرجایی به آن‌ها غذا داده و مراقبت کنیم.

رئیس شورای شهر اسلامشهر در پاسخ به مناسب نبودن نظافت جویها در کوچه‌های خیابان امام موسی کاظم(ع)، مطرح کرد: یکی از کارهایی که انجام شده، واگذاری نظافت بخش خدمات به بخش خصوصی بوده است. به طور کلی نظافت اسلامشهر، نظافت مناسبی است. درباره این منطقه که منطقه یک به حساب می‌آید از پیمانکار پیگیری خواهم کرد.

گفتنی است برنامه «سلام تهران» برنامه صبحگاهی گروه اجتماعی شبکه پنج سیما است که از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی با اجرای مصطفی امامی و صدیقه مرادی روی آنتن شبکه پنج می‌رود.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز