در شبکه پرس تی‌وی بررسی می‌شود؛

«بازار» تولید گندم در ایران

۱۴۰۰/۱۱/۰۱ - ۰۲:۰۴:۰۰
کد خبر: ۱۲۸۸۱۸۶
«بازار» تولید گندم در ایران
برنامه «بازار» (Bazaar)شبکه پرس‌ تی‌وی نگاهی دارد به وضعیت تولید گندم در داخل کشور و اهمیت این محصول در زنجیره غذایی ایرانیان.

 به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ برنامه «بازار» به تهیه‌کنندگی مجتبی مقامی این هفته به سراغ گندم به عنوان یک محصول کشاورزی استراتژیک رفته و میزان تولید آن را در کشور مورد بررسی قرار می‌دهد.

 این برنامه به این موضوع اشاره دارد که علی‌رغم رسیدن ایران به خودکفایی در تولید گندم، وقوع خشکسالی و افزایش آفات گیاهی و همچنین بالا رفتن قیمت کود و بذر باعث شده کشور در سال جاری با ۳۰ درصد کمبود گندم مواجه باشد که این موضوع دولت را به صدور مجوز واردات این محصول کشاورزی واداشته است.

 سامسون باغستانیان مجری «بازار» اطلاعات دیگری را به مخاطبان برنامه ارائه می‌دهد؛ از جمله کشت دو سوم گندم در ایران به سوی صورت دیم و توانایی کشور برای تولید ۱۵ میلیون تن گندم فراتر از نیاز داخلی.

 بر طبق آمارهای ارائه شده در برنامه «بازار» ایران در ۸ ماهه نخست امسال ۱۵ میلیون تن محصولات کشاورزی به ارزش ۳.۳ میلیارد دلار صادرات داشته است.

برنامه «بازار» روز جمعه ساعت 18:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود و بازپخش آن شنبه ساعت 07:00 و 17:00 و یکشنبه ساعت 12:00 روی آنتن می‌رود.علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینک  https://www.presstv.ir/Section/15099 این برنامه را در وب‌سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز