نگاه تجاری ممنوع!/ فقر متن و نویسندگی دلیل اصلی افت سریال های نمایش خانگی است!

۱۴۰۱/۰۲/۳۱ - ۰۶:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۲۸۸۳۹۳
امیر سیدزاده تهیه کننده سینما اظهار داشت کسانی که در نمایش خانگی سرمایه گذاری می کنند اگر بخواهند با مدیوم تلویزیون اثر تولید کنند سرمایه شان با ریسک روبرو می شود و در این وضعیت سینما و تلویزیون آینده خوبی نخواهد داشت.

امیر سیدزاده تهیه کننده سینما که آثار در ارزشمندی چون "آمین خواهیم گفت"، "مادر قلب اتمی"، "باهر"،"آمین خواهیم گفت" و... به عنوان تهیه کننده حضور داشته است در خصوص افت سریال های شبکه خانگی به خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: اوج گیری پاندمی جهانی کرونا که نزدیک به دو سال سینماهای ایران را در تعطیلی مطلق نگه داشت استقبال از شبکه خانگی را به دلیل بی نیاز بودن به خروج از خانه شدت داد و مخاطب در خانه از طریق خرید اشتراک سریال های خانگی را می دید. شرایط خوبی برای کوچ فیلم سازان سینمایی به سمت شبکه خانگی فراهم شد اما در ادامه به شکل تجاری به این نوع سریال سازی نگاه شد و این آفتی برای نمایش خانگی بود.

این تهیه کننده ادامه داد: از طرفی فقر متن و نویسندگی در محصولات نمایش خانگی دلیل اصلی افت کیفیت سریال ها از لحاظ محتوایی و کمیتی است. در ابتدا سریال ها بد نبودند کارهایی مثل آقازاده و... در دوران کرونا خوب بودند اما هر چه پیش رفت به دلیل نوع نگاه تجاری سازندگان و سرهم سازی سریال کیفیت محصولات پایین آمد تا جایی که برخی تولیدات آماده پخش است ولی اجازه پخش نگرفته است و یا قسمت هایی پخش شده و نهاد پخش کننده بقیه کار را پخش نمی کند این مساله به بی کیفیتی کار ها و عوامل نابلدی که استفاده شده مربوط است و همچنین فقر متن و نویسندگی که بیشتر سریال ها محوریتشان حول مثلث عشقی و خیانت بود و به نوعی هیجانات کاذب در کارها حکمفرما بود و اکثر کارها کپی از هم بودند. در حال حاضر سطح شعور مخاطب بالا رفته است و از کالاهای خوب استقبال می کند.

تهیه کننده فیلم "آمین خواهیم گفت" در پایان تاکید کرد: کسانی که در نمایش خانگی سرمایه گذاری می کنند درحال حاضر به این نتیجه رسیده اند که اگر قرار باشد با مدیوم تلویزیون اثر تولید کنند سرمایه آنها با ریسک روبرو می شود و کمتر حاضر به سرمایه گذاری در این حوزه می شوند امیدواریم نهادهای مختلف فرهنگی دست به دست هم بدهند و روح هنر را در سریال سازی در و حتی در کارهای سینما و تلویزیون بدمند ادامه این وضعیت برای سینما و تلویزیون خوب نیست و من آینده خوبی را پیش بینی نمی کنم.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز