سفر به شهر لار با «گردش و ورزش»

۱۴۰۰/۱۱/۰۱ - ۰۵:۳۱:۲۱
کد خبر: ۱۲۸۸۴۸۰
سفر به شهر لار با «گردش و ورزش»
برنامه «گردش و ورزش» رادیو ورزش این هفته به معرفی نقاط گردشگری شهر لار یکی از شهرهای استان فارس می‌پردازد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ شهر لار، یکی از شهرهای توریستی ایران می‌باشد که در جنوب استان فارس واقع شده است. شهرستان لار در یک دشت با آب و هوای آن بسیار گرم قرار دارد. در حد فاصل شهرستان‌های داراب، جهرم، خنج، فیروزآباد و استان بوشهر و استان هرمزگان است.

بر اساس آثار به جا مانده و نوشته‌های جهانگردان، حداقل از دوران ساسانی تاکنون در این ناحیه سکونت وجود داشته است. در زمان‌های قدیم به منطقه وسیعی از جنوب ایران، لارستان می‌گفتند که مشتمل از لامرد، پارسیان، بستک، لار، مهر و گراش، زرین دشت، فورگ و داراب بوده که تمامی این مناطق جز لارستان و به مرکزیت لار بوده است.

زمینه لرزه‌های فراوانی به این شهر آسیب زده است. این زمین لرزه‌ها از ۷۰۰ سال پیش تاکنون و هر ۴۵ یا ۹۰ سال یکبار لار را ویران کرده است. پس از زلزله هولناک در اردیبهشت سال ۱۳۳۹، شهر لار جدید به کمک افراد نیکوکار طبق یک نقشه عجیب و شگفت‌انگیز و براساس اصول ایمنی و ضد زلزله ساخته شد.

برنامه «گردش و ورزش» در این هفته به معرفی جاذبه‌های گردشگری شهر لار از جمله: قلعه اژدها پیکر، بقعه پیر سرخ، پل شاه عباسی، کاروانسرای بزرگ بریز، و ... می‌پردازد.

از بخش‌های متنوع برنامه می‌توان به ارتباط با کارشناس برنامه، کارشناس هواشناسی، گزارش‌های مردمی از مکان‌های دیدنی شهرشان، اشاره کرد.

برنامه «گردش و ورزش» جمعه ۱ بهمن ماه از ساعت ۷:۱۰، به تهیه کنندگی فرما غریب نژاد و گویندگی اختر زورقچیان از موج اف ام ردیف ۹۲ مگاهرتز رادیو ورزش پخش می‌شود.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز