برگزاری نمایشگاه هزار و یک خط، به مناسبت چهلمین روز درگذشت کامبیز درمبخش

۱۴۰۰/۱۱/۰۲ - ۱۱:۰۸:۴۴
کد خبر: ۱۲۸۹۰۲۸
برگزاری نمایشگاه هزار و یک خط، به مناسبت چهلمین روز درگذشت کامبیز درمبخش
نمایشگاه هزار و یک خط، به مناسبت چهلمین روز در گذشت زنده یاد " کامبیز درمبخش" در خانه کاریکاتور ایران برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ از آغاز پاندمی، کرونا  بی وقفه جهان را در نوردیده و علیرغم تلاش های جهانی تاکنون قربانیان زیادی گرفته و جهان را در غم و اندوهی عمیق فرو برده است. در بحبوحه این فاجعه، از دست دادن سرمایۀ های فکری و فرهنگی جامعه، غم و اندوه انسان را بیشتر می نماید.کم نبودند اهالی هنر و ادب که عمرگرانمایه خود را در راه خلاقیت و آموختن طی نموده و تجربیات زیسته ی خود را با دیگران به اشتراک گذاردند و قربانی کرونا شدند و علاقه مندان و نسل های دیگر، از ثمرۀ تلاش‌هایشان محروم شدند.

بدون شک؛ کامبیزدرم بخش یکی از هنرمندان پرتلاش و منحصر به فردی بود که تاثیرات بسیاری در عرصه کارتون و هنر معاصرایران از خود به جای گذاشت.

او عاشق صلح بود و صلح و  نوع دوستی، همواره در فرم ها و خطوط آثارش جاری بود. خط؛ ساده ترین عنصری بود که در هزارتوی ذهن او همچون کلمات در ذهن شاعر، پیچ و تاب می خورد و اندیشه هایش را از مسیر دستانش، بر سفیدی صفحات، می غلتانید و جهان تازه  او  را  می ساخت. 

او می گفت: « من به دنبال یک زبان تصویری جهانی هستم. دلم می خواهد همه دنیا با یک زبان صحبت کنند. از مرزها متنفرم، عاشق صلح هستم، از جنگ، تبعیض نژادی، بی عدالتی و آلودگی محیط‌زیست بیزارم. من تصویر ی فکر می‌کنم و تصویری کار می کنم، خیلی‌ها در جهان زبان مرا می‌فهمند و این موفقیت بزرگی است، اما کامل نیست. تلاش می‌کنم؛  شب و روز»

از این رو خانه کاریکاتور ایران در چهلمین روز فقدانش، برنامه ” هـزار و یک خـط” را  به یاد او و با همراهی جمعی از  هنرمندان و دوست دارانش برنامه ریزی و ساماندهی نموده است. این برنامه شامل یک نمایشگاه، حاوی چهل اثر "پرتره" از زنده یاد "کامبیز درم بخش" است که توسط 30 هنرمند کارتونیست و کاریکاتوریست ایرانی و خارجی شکل گرفته است. همچنین تعدادی از آثار منتخب کامبیز درم بخش که توسط خودایشان انتخاب و در نمایشگاهی از هنرمندان پیشکسوت کارتونیست که در تابستان سال جاری در خانه کاریکاتور ایران ارائه شد، بخش دیگری از این نمایشگاه را تشکیل می دهد.

در همین راستا، گفتارهایی ویدیویی از خاطرات و نظرات هنرمندان ایرانی و دو هنرمند خارجی در مورد زندگی و آثار این هنرمند در برنامه "هزار و یک خط" ارائه خواهد شد.

این برنامه روز دوشنبه 29 آذر 1400، ساعت 15در خانه کاریکاتور ایران گشایش می یابد و تا 29 دی ادامه خواهد داشت.

 علاقه مندان می توانند برای بازدید، از طریق صفحه اینستاگرام خانه کاریکاتور ایران به نشانی  @iranian_cartoon_house و همچنین به صورت حضوری، –روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت 9 تا 15 و پنجشنبه ساعت 9 تا13 از این نمایشگاه بازدید نمایند.

اسامی هنرمندان شرکت کننده:

بهرام ارجمندنیا، علیرضا ابوسعیدی، هانی انصاری، علی آهنگر، آنجل بولیگان، بهرام بابایی، علیرضا باقری، علیرضا پاکدل، شانکار پامارسی، اکبرترابپور، شهاب جعفرنژاد، وحید جعفری، هادی حیدری، محمدرضا دوست محمدی، علیرضا ذاکری، علی رادمند، علی رونقیان، شهرام شیرزادی، سعید شمس، سلمان طاهری، ابوالقاسم طحانیان، مرتضی طلائیان، احمد عربانی، بهمن عبدی، جواد علیزاده، بهرام عظیمی، آرش فروغی، امین فامیل باغستانی، یاشار قهرمانی، فرامرز کشتکار، امین منتظری، سیلوانا ملو، ناصر مقدم، فاطمه نظردخت، پیام وفاتبار

خیابان دکتر شریعتی، تقاطع اتوبان شهید همت،خیابان شهید داود گل نبی غربی، بعد از میدان احمدی روشن(کتابی)، پلاک 44 خانه کاریکاتور ایران، تلفن:22868600

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز