در اولین سالگرد تاسیس باشگاه شنوندگان رادیو بنگلا تصریح شد؛

تاکید برمشترکات فرهنگی ایران و بنگلادش و راه اندازی دوره های آموزش زبان فارسی در آن کشور

۱۴۰۰/۱۱/۰۲ - ۱۳:۱۹:۰۹
کد خبر: ۱۲۸۹۱۳۹
تاکید برمشترکات فرهنگی ایران و بنگلادش و راه اندازی دوره های آموزش زبان فارسی در آن کشور
در اولین سالگرد تاسیس کلوب شنوندگان و مخاطبان رادیو بنگلا معاونت برون مرزی بر مشترکات فرهنگی ایران و بنگلادش تاکید شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛  طی مراسمی روز جمعه 1 بهمن ماه، اولین سالگرد تاسیس باشگاه شنوندگان رادیو بنگلای معاونت برون مرزی با مشارکت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بنگلادش، موسسین باشگاه و کلوپ مخاطبان رادیو و جمعی از شنوندگان این رادیو اداره کل شبه قاره و شرق آسیا در سراسر این کشور، در محل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بنگلادش برگزار شد.  

این مراسم با سخنرانی «زکریا چودوری» به عنوان رئیس باشگاه شنوندگان رادیو بنگلا و خوش آمدگویی به حاضران شروع شد.

«چودوری» با اشاره به فلسفه تاسیس این باشگاه، برخی اقدامات در جهت تسریع روند دسترسی مخاطبان به برنامه های رادیو را برشمرد.

در ادامه مراسم برخی از خبرنگاران این رادیو پرمخاطب در بنگلادش به ارائه پیشنهاداتی جهت بهبود کمی و کیفی برنامه های رادیو ارائه دادند.

پیام مجتبی ابراهیمی مدیر رادیو بنگلای معاونت برون مرزی خطاب به شنوندگان رادیو، که توسط رئیس باشگاه مخاطبان قرائت شد، بخش دیگر این برنامه بود.

پایان بخش مراسم رادیو بنگلا در مکان رایزنی جمهوری اسلامی ایران در داکا صحبت های دکتر «سیدحسن صحت» رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بنگلادش بود. او که به عنوان میهمان ویژه در این مراسم حضور داشت، با اشاره به سابقه فرهنگی و تمدنی هزاران ساله مشترک بین دو ملت ایران و بنگلادش، رادیو بنگلای برون مرزی را رادیویی موثر در رساندن پیام انقلاب اسلامی و معرفی دستاورد های انقلاب اسلامی در ایران به مخاطبان خود دانست و برای هرگونه همکاری با این رادیو و باشگاه شنوندگان رادیو اعلام آمادگی کرد.

صحت در پایان گفت: مشترکات فرهنگی و زبانی فراوانی میان زبان فارسی و بنگلا وجود دارد و رایزنی جمهوری اسلامی ایران این آمادگی را دارد که اعضای باشگاه و کلوپ شنوندگان رادیو بنگلا در کلاس های آموزش زبان فارسی که توسط رایزنی فرهنگی به صورت رایگان برگزار می شود، ثبت نام و زبان فارسی را فرا گیرند.

در پایان این مراسم فرهنگی، هدایایی از طرف باشگاه مخاطبان رادیو بنگلا و نیز رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بنگلادش به شنوندگان و مخاطبان این رادیو اهدا شد.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز