برنامه «شبه قاره» نگاهی به توهین به میراث گاندی دارد

۱۴۰۰/۱۱/۰۲ - ۱۳:۵۱:۴۲
کد خبر: ۱۲۸۹۱۷۳
برنامه «شبه قاره» نگاهی به توهین به میراث گاندی دارد
برنامه «شبه قاره» (The Subcontinent) شبکه پرس‌ تی‌وی نگاهی دارد به توهین به میراث گاندی در هند و برخورد این کشور با با پناهندگان روهینگیایی.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ برنامه‌ این هفته «شبه قاره» توهین به میراث گاندی از سوی گروه‌های افراطی و تندوری هندو و برخوردهای دوگانه و غیرانسانی دولت این کشور با مسلمانان پناهنده روهینگیایی را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد.

در حالی که قانون اساسی هند به گاندی به عنوان یکی از طرفداران و مروجان وحدت هندو-مسلمان در هندوستان لقب پدر ملت را اعطا کرده است، اما گروه‌های راست‌گرایی که سنگ بنای جهان‌بینی خود را بر برتری هندو قرار داده‌اند، شخصیت و عقاید او را به چالش می‌کشند.

دکتر سانجیو کومار، محقق ارشد فلسفه گاندی و مطالعات صلح به عنوان کارشناس بخش اول برنامه ضمن تشریح برخی از خدمات گاندی به مردم هند و بشریت، دلایل تحریف میراث گاندی توسط گروه‌های افراطی هندو و اصرار برای فراموش کردن خدمات مردی که تمام زندگی خود را در جستجوی حقیقت صرف کرده است مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد.

 بخش دوم «شبه‌قاره» نیز با حضور ماونگ زارنی یکی از بنیان‌گذاران ائتلاف آزاد روهینگیا و محقق نسل‌کشی به واکاوی دلایل برخوردهای متناقض و دوگانه دولت هند با پناهندگان روهینگیایی اختصاص دارد. رفتار هند به عنوان مدعی بزرگ‌ترین دموکراسی دنیا با پناهندگان مسلمان روهینگیا به طور آشکار متفاوت بوده است. این کشور اکنون میزبان تقریباً 40 هزار روهینگیا است که تنها 16 هزار نفر از آنها در کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل ثبت شده‌اند.

مهدی باباگل زاده مجری «شبه قاره» از ماونگ زارنی چرایی چنین استاندارد دوگانه‌ای در برخورد با یک جامعه خاص را از سوی دولت هند جویا می‌شود.

برنامه «شبه قاره» به تهیه کنندگی حسین مهدیان روز یکشنبه ساعت ۰۷:۰۰ به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود و تکرار این برنامه دوشنبه ساعت ۱۴:۰۰ و سه شنبه ساعت ۱۲:۰۰و ساعت ۲۳:۰۰ است. علاقمندان می توانند با مراجعه به آدرس https://www.presstv.ir/Section/150101 این برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز