پیشنهاداتی برای کتابخوانی مردم در «کتاب بان»

۱۴۰۰/۱۱/۰۳ - ۰۷:۵۴:۵۸
کد خبر: ۱۲۸۹۳۶۰
برنامه «کتاب بان» یکشنبه ۳ بهمن ،با ارائه پیشنهاداتی برای کتابخوانی بیشتر از رادیو فرهنگ پخش می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ علی اکبر زین‌العابدین کارشناس مجری برنامه«کتاب بان» این هفته میزبان گیتی صفرزاده ؛ نویسنده و روزنامه نگار  است که به معرفی این بسته هایی در ترویج  کتابخوانی می پردازد.

ترویج فرهنگ کتابخوانی باید از دوران کودکی و از طریق مهم ترین نهاد جامعه پذیری آغاز شود و باید کودک، کتابخوانی را در فرآیند جامعه پذیری اولیه از والدین خود بیاموزد و در زندگی روزمره بکار بندد. در مراحل بعد، سایر نهادهای جامعه پذیری مانند مدرسه، گروه همآل و رسانه های گروهی نیز باید در جهت تقویت رفتار کتابخوانی عمل کنند تا فرهنگ کتابخوانی در فرد نهادینه شود. بدین ترتیب فرهنگ کتابخوانی باید از دوران کودکی و در خانواده و در روند جامعه پذیری اولیه آغاز شده و در مراحل بعدی زندگی کودک، در مدرسه، گروه همسآلان و از طریق رسانه های گروهی تقویت شود که در این برنامه پیشنهاداتی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در بخش های مختلف بیان می شود.

  شنوندگان این هفته با « عابد حسینی» مروج فعال ترویج کتابخوانی از سقز استان کردستان  آشنا می شوند و وی درباره تجربیات خود در این زمینه سخن می‌ گوید.

برنامه «کتاب بان» را فریده گودرزی با اجراکارشناسی علی اکبر زین العابدین برای گروه کتاب رادیو فرهنگ تهیه می‌کند که یکشنبه ها  از ساعت ۱۲:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه می‌شنوید.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز