بمباران خبری رسانه‌های بیگانه نشان از دستاوردهای سفر رئیس جمهور به روسیه دارد

۱۴۰۰/۱۱/۰۳ - ۱۱:۰۷:۱۴
کد خبر: ۱۲۸۹۴۸۵
گنجی از بمباران رسانه ای در طول سفر رئیس جمهور به روسیه در سطح رسانه های فارسی زبان بیگانه و خارجی خبر داد و بیان کرد: این امر نشان می دهد سفر به روسیه دستاوردهای زیادی برای ایران داشته است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص بازتاب بین المللی سفر رئیس جمهور به روسیه با دکتر عبدالله گنجی، کارشناس مسائل سیاسی به صورت تلفنی گفتگو کرد.

عبدالله گنجی درباره دستاوردهای سفر رئیس جمهور به روسیه گفت: ایران همزمان برای مذاکرات هسته ای جهت رفع تحریم، کانال موازی بی اثر کردن تحریم را نیز دنبال می کند. در حقیقت سفر رئیس جمور را باید در این قالب تعریف کرد که ایران معطل مذاکرات هسته ای صرفا نیست و مسیرهای دیگری نیز وجود دارد تا هم مشکلات کشور رفع شود و هم قدرت چانه زنی ایران را افزایش دهد.

وی افزود: ایران در دوران تحریم هر چه ارتباطات خود را به سمت شرق گسترش دهد، طرف غربی چاره ای جز مذاکره و تمکین ندارد زیرا تحریم ها به سقف خود رسیده اند و بیش از این کارکردی ندارند.

این کارشناس مسائل سیاسی در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو از بمباران رسانه ای در طول سفر رئیس جمهور به روسیه در سطح رسانه های فارسی زبان بیگانه و خارجی خبر داد و بیان کرد: حداقل صدها ساعت برنامه در تلویزیون های ماهواره ای و یا در شبکه های اجتماعی درباره این سفر تولید شد که همین مسئله شاخصی برای اهمیت سفر رئیس جمهور به روسیه است زیرا اگر این سفر بی اهمیت بود، شبکه های خارجی هزینه ای برای ساخت برنامه علیه آن انجام نمی دادند.

وی با اشاره به تخریب ابعاد مختلف شکلی و محتوایی سفر حجت الاسلام رئیسی به روسیه در شبکه های فارسی زبان بیگانه اظهار کرد: این رسانه ها در راستای بی خاصیت کردن سفر تلاش زیادی کردند که این مسئله نشان می دهد سفر رئیس جمهور برای ایران آورده های زیادی دارد.

گنجی در خصوص دستاوردهایی که سفر رئیس جمهور به کشور روسیه می تواند به همراه داشته باشد، عنوان کرد: افزایش ظرفیت های اقتصادی می تواند به دو کشور تحریم شده ایران و روسیه یک دالان مستقلی بدهد. در این راستا کریدور مستقل دریایی بین دو کشور وجود دارد که دور از آب های بین المللی قرار دارند و دو کشور می توانند تبادلات خود را انجام دهند.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: سفر رئیس جمهور به روسیه را باید در کنار بهبود روابط خود با همسایگان قرار دهیم؛ در این راستا به زودی عربستان سفارت خود را در کشور باز می کند. بنابراین این اقدامات در کنار قرارداد 25 ساله با چین، بهبود شرایط اقتصادی و بی اثر کردن تحریم را به همراه دارد.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز