مراسم گرامیداشت روز زن با سخنرانی مهدی رمضانی در نهاد کتابخانه‌های عمومی برگزار شد؛

وحدت، هماهنگی و انسجام؛ سه کلیدواژه دوره جدید فعالیت نهاد کتابخانه‌ها

۱۴۰۰/۱۱/۰۴ - ۰۸:۲۶:۳۰
کد خبر: ۱۲۸۹۷۸۰
وحدت، هماهنگی و انسجام؛ سه کلیدواژه دوره جدید فعالیت نهاد کتابخانه‌ها
سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با تاکید بر لزوم حفظ اتحاد، همدلی و یکپارچگی درون سازمانی گفت: اگر قرار باشد فضایی ایجاد کنم و کاری را از پیش ببرم، حتما به همت، همکاری و پشتوانه همکاران ستادی، استانی و کتابدران مان در سراسر کشور انجام خواهد شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛  مراسم گرامیداشت روز زن در نهاد به مناسبت فرارسیدن ولادت حضرت فاطمه(س)، یکشنبه ۳ بهمن ماه با حضور مهدی رمضانی سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، سید باقر میرعبداللهی، سرپرست معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات، هادی آشتیانی، مدیرکل امور فرهنگی، مهدی توکلیان، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل، نغمه مستشار نظامی، دبیر محافل ادبی نهاد و جمعی از بانوان شاغل در نهاد، در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی پارک‌شهر تهران برگزار شد.

238088

مهدی رمضانی در این مراسم ضمن تبریک روز ولادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت مقام زن، طی سخنانی گفت: برای ما باعث افتخار است که وجود زن با سرلوحه‌ای همچون حضرت زهرا(س) معنا شده است. متاسفانه گاهی در بیان برخی موضوعات و مسائل دینی، اخلاقی و اعتقادی به گونه‌ای صحبت می‌کنیم که از عمق آنها کاسته می‌شود. در صورتی که اگر این مسائل را دستاویز علایق، تمایلات و گرایش‌های خود قرار نمی‌دادیم، حقیقت و حقانیت آن موضوعات به قدری پیش برنده و شفاف بود که نیاز به هیچ توضیح، تبیین و تمثیلی برای جا افتادن و درک کردن نداشت؛ یکی از آن حقایق وجود نازنین حضرت زهرا(س) است.

سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به نقش حضرت فاطمه(س) در همراهی و رسالت نبی مکرم اسلام، افزود: ما باید از این حیث قدر خود و موقعیت خودمان را بیشتر بدانیم و به فرصتی که به واسطه‌ی وجود حضرات معصومین در اختیار مان قرار گرفته است ببالیم.

گردهمایی همکاران به برکت روز زن

وی ضمن ابراز خرسندی از تشکیل چنین مراسمی گفت: در طول ۳ سال و ۹ ماهی که از حضورم در نهاد می‌گذرد، یکی از علاقه‌مندی های من دیدن جمع همکاران، کنار هم در یک زمان و مکان مناسب بود؛ اینکه شما نیز در کنار هم قرار بگیرید و یکدیگر را ببینید. در معاونت توسعه نیز به بهانه ولادت حضرت فاطمه (س) تلاش می‌کردیم که سالی یک بار شبیه این جلسه را داشته باشیم که امسال این توفیق را داشتیم در این جلسه در خدمت شما باشیم.

238090

رمضانی ادامه داد: اینکه ما همدیگر را ببینیم و از احوال هم با خبر شویم، کمک می‌کند فاصله‌هایی که به واسطه فضای کار و برخی حرف ها و حواشی پیش می‌آید، برطرف شود. گاهی در محیط کار حرف و حدیث‌های مختلفی مطرح می‌شود و ممکن است تفاوت ها و فاصله‌هایی در سطوح مختلف کاری شکل بگیرد؛ در چنین شرایطی برگزاری این جلسات و همین دید و بازدیدها به برطرف شدن این حواشی کمک می‌کند.

اختلاف‌نظرها نباید مانع دوستی‌ها شود

سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تصریح کرد: توصیه می‌کنم که همه همکاران با هم به نیکی و لطف برخورد کنند. گرچه ممکن است که در حوزه کاری با برخی عزیزان اختلاف نظرهایی داشته باشم، اما این دلیل نمی شود که اگر او به مشکلی برخورد و یا شادی و سروری برای او پیش آمد، در ایام سختی سراغی از او نگیرم و یا برای شادی اش به او تبریک نگویم.

وی ادامه داد: بنده که به عنوان یک عضو کوچک به جای خود، حتی اگر رئیس جمهور مردمی هم بخواهد کاری از پیش ببرد، پشتوانه او مردم است و شما نمی توانید برای رسیدن به اهداف پیش رو بین مردم و مسئولین و یا بین یک مدیر و همکارانش فاصله بیندازید، تفکیک قائل شوید و انتظار اتفاقات خوب داشته باشید. اگر قرار باشد بنده فضایی ایجاد کنم و کاری را از پیش ببرم، حتما به همت، همکاری و پشتوانه شما همکاران ستادی، استانی و کتابداران ما در سراسر کشور انجام خواهد شد.

وحدت داخلی، ضامن تلطیف فضای بیرونی

مهدی رمضانی تاکید کرد: مطمئن باشید با تخریب داخلی، فضای بیرونی مثبت نخواهد شد و شکل خوبی نخواهد گرفت. این موضوع در همه زمان ها صدق می‌کند؛ چه در دوره بنده، چه در دوره آقای مختارپور، چه در دوره آقای واعظی، چه در دوره آقای ملک احمدی و چه عزیز دیگری که پس از من خواهد آمد و این مسئولیت را بر عهده خواهد گرفت. مطمئن باشید، اگر بخواهد اتفاق مثبتی رخ دهد به یک فضای هماهنگ، همراه، منسجم و توام با وحدت نیاز داریم؛ چراکه فضای درونی متزلزل و چند پاره، نمی‌تواند یک ساختار پیشرو را شکل دهد.

مدیران، دل‌نگران تنگناهای کارمندان

سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور یادآور شد: پیش‌تر در جمع همکاران کتابداران استان‌ها، مدیران نهاد و استادان علم اطلاعات و دانش شناسی هم عنوان کردم که هیچ رئیس دستگاهی دوست ندارد همکارانش در تنگنای مالی، مضیقه و سختی باشند و همه علاقه مند هستند که حال و حس خوب در میان همکاران وجود داشته باشد تا کارها به بهترین شکل پیش برود. این موضوع شامل ما نیز می‌شود که تلاش هایی در این زمینه کردیم، می‌کنیم و خواهیم کرد.

وی ادامه داد: قطعا موانع و تنگناهایی در این مسیر وجود دارد که تا کنون در نشست‌های مختلف به بخشی از آنها اشاره کرده ام و بخشی دیگر هم به زمان خود تشریح خواهم کرد. معتقدم تشریح مسائل با همکاران در شکل گیری فضای همراه در محیط کار کمک می‌کند.

شعر سیدرضی و شاخه‌های گل؛ هدیه سرپرست نهاد به بانوان

مهدی رمضانی در پایان سخنان خود به خوانش شعری از سید رضی در وصف مقام مادر با ترجمه‌ای از سید عبدالله فاطمی نیا پرداخت و گفت: در بیتی از شعر سید رضی در وصف مقام مادر بعد از فوت او می‌فرماید: «خدا با کدامین دست بعد از رفتن مادرم قضا و بلا را دور کنم».

در ادامه این مراسم پس از رونمایی از کتاب «زیر یک سقف» مجموعه اشعار «زیریک سقف؛ اولین کنگره شعر خانواده و سبک زندگی» گردآوری شده توسط عاطفه جوشقانیان، مهدی رمضانی، سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از بخش‌های مختلف کتابخانه مرکزی پارک‌شهر تهران بازدید و با اهدای شاخه گل به بانوان کتابدار این کتابخانه، با آنها دیدار و گفتگو کرد.

238091

انتهای پیام//

نظر شما