کتاب "عارف موسیقیدان"نقد و بررسی می‌شود

۱۴۰۰/۱۱/۰۴ - ۰۹:۱۹:۰۰
کد خبر: ۱۲۸۹۸۱۷
کتاب عارف موسیقیداننقد و بررسی می‌شود
کتاب "عارف موسیقیدان"به قلم مهدی نورمحمدی در رادیو فرهنگ نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در تازه‌ترین برنامه سیم و زر رادیو فرهنگ امروز دوشنبه ۴ بهمن ماه  گفت و گو‌ با نویسنده کتاب "عارف موسیقیدان" پخش می‌شود.

در برنامه رادیویی «سیم و زر» محمد آسیابانی به عنوان کارشناس مجری درباره کتاب «عارف موسیقی‌دان» بار مهدی نورمحمدی نویسنده این اثر گفت‌وگو می‌کند. 

این کتاب پژوهشی است درباره فعالیت‌های موسیقایی عارف قزوینی که آگاهی‌ها و اطلاعات کم نظیری در این خصوص در اختیار علاقه‌مندان قرار می دهد و زوایای پنهانی از زندگی هنری وی را که تاکنون به آنها پرداخته نشده و یا کمتر مورد توجه قرار گرفته است آشکار می‌سازد.

این‌کتاب که باید آن را در حکم دانشنامۀ موسیقایی عارف دانست، در ۸ فصل تنظیم شده است.

نورمحمدی پژوهش‌های دیگری را نیز درباره عارف قزوینی انجام داده که از دل آنها پیشتر دو کتاب «اخبار عارف قزوینی در مطبوعات، از دوره قاجار تا عصر حاضر» و «نامه‌های عارف قزوینی» منتشر شده بودند. در این دو کتاب نیز اطلاعات پیشتر منتشر نشده‌ای به مخاطبان عصر حاضر ارائه شده بود. همچنین در کتاب «اخبار عارف قزوینی در مطبوعات، از دوره قاجار تا عصر حاضر» نیز تصنیفی از عارف درج شده بود که در منابع دیگر از جمله دیوان عارف وجود نداشت و این تصنیف بجز تصنیفی تازه کشف شده‌ای است که در کتاب «عارف موسیقی‌دان» به مخاطبان ارائه شده است.

گفتنی است ،عارف قزوینی یکی از مشهورترین و اثرگذارترین شخصیت‌های ادبی و هنری ایرانی از دوره مشروطیت تا عصر حاضر است. وی که شخصیتی مرکب از استعدادهای گوناگون داشت، با وقوع انقلاب مشروطه و وزیدن نسیم روح‌بخش آزادی، هنرهای خود را به خدمت آرمان‌های این انقلاب بزرگ مردمی درآورد و با صداقت و صمیمیتی که در این راه بروز داد ملقب به عنوان باارزش شاعر ملی شد، عنوانی که هنوز هم از ارزش و اعتبار آن کاسته نشده است.

برنامه «سیم و زر» با تهیه‌کنندگی فریده گودرزی و اجرای فاطمه اسحاق تبار دوشنبه‌ها ساعت ۱۲:۳۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

انتهای پیام//

نظر شما