کارگاه مثنوی خوانی و حافظ خوانی در ویژه‌برنامه «حکایت نی» فرهنگ‌سرای سرو

۱۴۰۰/۱۱/۰۵ - ۲۳:۰۸:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۰۳۲۶
کارگاه مثنوی خوانی و حافظ خوانی با عنوان «حکایت نی» با حضور حجت‌الاسلام حمید وحیدی مدرس حوزه و دانشگاه هر هفته چهارشنبه‌ها در فرهنگ‌سرای سرو برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛  کارگاه مثنوی خوانی و حافظ خوانی با عنوان «حکایت نی» با حضور حجت‌الاسلام حمید وحیدی دکترای فلسفه و عرفان ، مدرس حوزه و دانشگاه ، هر هفته چهارشنبه‌ها ساعت 13 با سرفصل‌های شرح احوال مولانا، تبیین آثار مولانا، خوانش و شرح مثنوی، گزیده دفتر اول و خوانش و شرح گزیده فیه ما فیه در فرهنگ‌سرای سرو برگزار می‌شود.          

مولانا تأثیر عمیقی در فرهنگ ما گذاشته است. چنانچه بسیاری از اشعار مولانا در فرهنگ زبانی و عامیانه ما تبدیل به ضرب‌المثل شده‌اند. در نتیجه شناخت مولانا به نوعی شناخت باورهایی است که در فرهنگ ما رایج است و ممکن است نیاز به نقد داشته باشد. به این منظور در کارگاه هم‌اندیشی با مولانا از منظر فلسفی و با نگاهی نقادانه زیرمایه‌های فلسفی تفکر مولانا بررسی می‌شود و از حیث «معرفت‌شناسی» یا «شناخت‌شناسی» و سپس از حیث «وجودشناسی» یا «هستی‌شناسی» و در نهایت از حیث فلسفه اخلاق و بر اساس حکایت‌های مثنوی و در مقایسه افکار مولانا با افکار سایر نظریه‌پردازهای شرق و غرب، سعی می‌شود نگاهی عمیق‌تر به زیرمایه‌های داستان‌های مثنوی و زیرمایه‌های گفته‌های مولانا صورت گیرد. 

علاقه‌مندان برای شرکت در این نشست می‌توانند روزهای چهارشنبه به فرهنگ‌سرای سرو واقع در خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از بوستان ساعی، کوی ساعی دوم مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۸۸۱۸۷۹ تماس بگیرند.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز