اعلام بانک های پرداخت کننده تسهیلات آسان

۱۴۰۰/۱۱/۰۵ - ۱۳:۲۹:۰۲
کد خبر: ۱۲۹۰۴۱۰
اعلام بانک های پرداخت کننده تسهیلات آسان
معاون بانک وبیمه وزارت اقتصاد اعلام کرد: بانک های زیر مجموعه وزارت اقتصاد همچون بانک ملی، ملت، صادرات، سپه و تجارت و دیگر بانک های زیرمجموعه پرداخت کننده تسهیلات آسان به مردم براساس اعتبارسنجی هستند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، سید عباس حسینی در ارتباط زنده با برنامه در انتهای الوند که از شبکه دوم سیما پخش شد اظهار کرد: پیرو جلسه با رئیس جمهوری ومدیران عامل بانک ها داشتیم رییس جمهوری چند محور را برای ارائه تسهبلات به مردم و ارائه بهینه خدمات بانکی به مردم و فعالان اقتصادی مطرح کرد و از مجموع موارد مورد تاکید رییس جمهوری، آسان کردن پرداخت تسهیلات بانکی به مردم و تسهیلات خرد بود.

وی ادامه داد: تسهیلات خرد شامل وام های تا زیر 100 میلیون تومان می شود و در وزارت اقتصاد روی تاکید رییس جمهوری تمرکز کردیم و جلساتی را با مدیران عامل بانک هایی که زیر مجموعه وزارت اقتصاد هستند برگزار کردیم و در این جلسات درباره اجرایی شدن این دستور اشاره و در نهایت خروجی این جلسات منجر به فراهم کردن شرایط آسان درخصوص تهسیلات خرد شد.

معاون بانک وبیمه وزارت اقتصاد توضیح داد: افرادی که طبق روال های عادی تشکیل پرونده می دادند اگر به بانک های زیر مجموعه اقتصاد، با شرایط راحت تری وام دریافت می کنند. در شرایط جدید وثیقه ها کمتر شده و ضامن نیز در شرایطی برداشته شده و شاهد آسان سازی دریافت وام هستیم.

حسینی تاکید کرد: فرض بر این است که به همه وام پرداخت می شود در صورتی که شرایط پرداخت وام تسهیل شده است. در این مرحله می خواهیم این امکان را برای همه فراهم کنیم. شاغلان، مستمری بگیران و یازنشستگان دستگاه های اجرایی مانند تامین اجتماعی، کارکنان نهادهای عمومی غیر دولتی مانند شهرداری ها و شرکت های بزرگ بخش خصوصی، در صورتی که از بانک های زیرمجموعه وزارتخانه حقوق دریافت می کنند و رتبه اعتباری ای، بی و سی دارند تا سقف 50 تومن می توانند با نامه کسر، وام دریافت کنند و بالای 50 تومن تا 100 میلیون نیز با سفته یا چک می توانند دریافت کنند.

وی افزود: برای این گروه از هم میهنان شرایط را تسهیل کردیم. مشمولان رده دوم شرکت های خصوصی است که در رده های قبلی نیستند اما اعتبارشان در رده ای و بی است و این شرکت ها کوچکتر هستند. تا 50 میلیون نیز برای این شرکت ها ضامن نیازی نیست و تا 50 تا 100 میلیون یک ضامن می خواهد.

معاون بانک وبیمه وزارت اقتصاد اظهار کرد: سایر بخش های خصوصی نیز که اعتبار کمتر دارند برای دریافت 50 تا 100 تومن یک ضامن و یک چک کفایت می کند. در این بخشنامه علاوه بر آسان سازی دریافت وام، اشاره کردیم اگر بانک ها شرایط آسانتر برای مشتریان دارند که تسهیلات خرد را پرداخت کنند براساس رویه خود بانک هم اقدام کنند مورد تایید است.

حسینی گفت: سایر مشتریانی که به بانک ها مراجعه می کنند متوقف نمی شود و براساس مطالعات، با بخشنامه های جدید می توانند از شرایط تسهیلات استفاده کنند. فرایند وام متوقف نشده و هرکسی در حال تشکیل پرونده است ادامه دارد.

به گفته وی، در سود وام ها تغییری ایجاد نمی شود و همان 18 درصد خواهد بود اما در ادامه برنامه بانکداری قرض الحسنه را داریم و شاهد تحولات خوبی خواهیم بود.

معاون بانک وبیمه وزارت اقتصاد یادآور شد: شورای سنجش اعتبار از سال 98 داریم و اگر افراد یا شرکت ها قرار است اعتبار سنجی شوند فرد باید توانایی بازپرداخت اقساط را داشته باشد یا بدهی غیر جاری نداشته باشد یا چک بلامحل نداشته باشد و متناسب با این پارامترها افراد در رتبه های ای و بی و سی به پایین قرار می گیرند.

حسینی افزود: بانک ملی، سپه، مسکن، کشاورزی، صنعت و معدن، توسعه و تعاون، تجارت، ملت، صادرات، رفاه، پست بانک وتوسعه صادرات بانک هایی هستند که شامل این بخشنامه می شوند و مطمنم بانک های خصوصی نیز با تدبیر بانک مرکزی، به این نظام می پیوندند.

وی گفت: این بخشنامه از هفته پیش ابلاغ شده و همزمان بخش اعتباری در حال ابلاغ است و امکان دارد بعد مسافت ها کمی با تاخیر روبرو شود اما این شرایط از اول بهمن جاری و اجرایی است و دیگر از اول فروردین نیز با این شرایط وام دریافت خواهند کرد.

لازم به ذکر است برنامه تلویزیونی "درانتهای الوند" شنبه تا چهارشنبه هر هفته به تهیه کنندگی امیرحسین آذر، کارگردانی مسعود مرعشی و با اجرای مجید یحیایی، حامد مهربانی، غزاله کفاش طلب، فرشته علیپور و پدرام ابدان ساعت ۰۷:۰۰ صبح روی آنتن شبکه دوسیما می‌رود.

انتهای پیام //

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز