توافق رادیو فرهنگ و دانشگاه علامه طباطبایی برای همکاریهای ملی و بین المللی

۱۴۰۰/۱۱/۰۵ - ۱۴:۲۸:۳۰
کد خبر: ۱۲۹۰۴۵۹
رادیو فرهنگ و دانشکده علوم انسانی و زبانهای خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برای تولید برنامه‌های ملی و بین المللی فرهنگی همکاری می کنند .

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ دانشکده علوم انسانی و زبانهای خارجی دانشگاه علامه طباطبایی با داشتن 13 گروه تخصصی علمی و بیش از 300 عضو هیئت علمی و استادان صاحب نظر و شاخص دارای ظرفیتهای مهم علمی و فرهنگی در عرصه ملی و بینالمللی است. این گنجینه ارزشمند فرهنگ و ادب ، فلسفه و حکمت ، تاریخ و تمدن ایران در موضوعات و عناوینی از جمله ، ظرفیتهای زبان و ادبیات فارسی، بهره گیری  از کارشناسان و استادان فعال ونامور، آثار و تولیدات مکتوب و کتابهای منتشره، تاریخ و تمدن ایرانی اسلامی و ... امکان همکاری رسانه ای و  پشتیبانی محتوایی در تولید برنامه های رادیو  فرهنگ را دارد 

در این دیدار که به دعوت دکتر علی اکبر احمدی ، رئیس دانشکده علوم انسانی و زبانهای خارجی و با حضور دکتر محسن حبیبی ، رئیس حوزه ریاست دانشگاه علامه طباطبایی و دکتر علیرضا حبیبی مدیر شبکه رادیویی فرهنگ و دیگر مدیران این شبکه و معاونین آن دانشکده برگزار شد ؛ دکتر علیرضا حبیبی ، مدیر شبکه فرهنگ ، گفت: دانشگاه ، چشمه جوشان فرهنگ و گنجینه ارزشمند سخنان حکمتآمیز و صاحبان فرهنگ است. دانشگاه به عنوان جایگاه تعالی بخش حوزه فرهنگ و اندیشهورزی اگر بخواهد مفاهیم و مقاصدخود را از کلاس درس و میز استاد ، به بستر جامعه و اقیانوس مردم برساند ؛ راه آن از رسانه عبور میکند. رسانهای مثل رادیو که بنیاد هویتی آن صدا پایه و از راه گوش شکل میگیرد ، برای شنیدن، تأمل کردن و ترغیب انگیزشی و ارتقاء معرفتی مناسب است.

جنس رسانه رادیو علاوه بر صمیمی بودن و بیآلایش بودن ، رسانه دانایی محور و تفکر و تخیل است. دانشگاه علامه طباطبایی بهخصوص دانشکده علوم انسانی ، سرشار از فرصتها و ظرفیتهایی است که میتواند با پیوند و تعامل دوسویه رادیو و دانشگاه یک جریانسازی خوبی اتفاق بیفتد. اساتید بزرگی که نه تنها سرمایه دانشگاه بلکه سرمایه فرهنگی ایران هستند و در این دانشکده حضور داشتهاند یا الان در حال تدریس هستند. رادیو فرهنگ وظیفه خود میداند صدای اهالی فرهنگ و دانشگاهیان باشد.

دکتر محسن حبیبی ، رئیس حوزه ریاست دانشگاه علامه طباطبایی هم در این نشست اذعان داشتند که دانشگاه علامه طباطبایی یکی از دانشگاههای مطرح کشور و در برخی رشتهها و موضوعات شاخص و تراز بینالمللی دارد. در سند تحول دانشگاه که با همکاری استادان و صاحبنظران علوم مختلف در دانشگاه تدوین شده است جایگاه رشد و تعالی دانش و دانشگاه مد نظر بوده است. وی گفت: رادیو فرهنگ میتواند طوری برنامهریزی کند که برنامههایی را با محوریت دانشگاه علامه طباطبایی روی آنتن ببرد و آمادگی دارد در قالب یک تفاهمنامه همکاری این تعامل را دوسویه و استمرار بخشد.

دکتر موسی عبدالهی ، معاون پژوهشی دانشکده علوم انسانی و زبانهای خارجی دانشگاه علامه طباطبایی معتقد است که تدریس 9 رشته زبان خارجی از جمله عربی ، روسی ، چینی ، اسپانیولی ، ترکی و حضور استادان و نویسندگان صاحب قلم و کتاب در عرصه بینالمللی میتواند زمینهساز دو جریان مهم در حوزه ملی و بینالمللی را از جمله همایش بینالمللی پارسی گویان و زبان فارسی و دیپلماسی فرهنگی و علمی میان دانشگاههای دیگر کشورها با ایران را رقم بزند.

دکتر علی اکبر احمدی ، رئیس دانشکده علوم انسانی و زبانهای خارجی بیان داشت: رادیو فرهنگ همانطور که از نامش مشخص است یک رسانه فرهنگ محور فرهیخته است و دانشکده علوم انسانی هم با داشتن ظرفیتهای علمی از جمله تاریخ و فلسفه و زبانشناسی و استادان بنام و روابط خوب در حوزههای زبانهای خارجی و تألیفات و کتابهای مهم میتواند با همکاری رادیو فرهنگ بهتر معرفی شود.

وی گفت: یکی از مشکلات و اشکالات اساسی ما ایرانیان ، باتوجه به دارا بودن محتوای خوب و نادر ، شیوه ارائه و چگونگی انتقال این پیامها و محتواهاست. در واقع ما اسلوب خوب معرفی فرهنگ و مفاخر را نداشتهایم. انشاءالله با انعقاد یک تفاهمنامه اجرایی با رادیو فرهنگ این مسیر بهبود و مورد توجه قرار گیرد.

در پایان این مراسم یک دستگاه رادیو از سوی مدیر شبکه فرهنگ به رئیس دانشکده علوم انسانی و زبانهای خارجی دانشگاه علامه طباطبایی اهداء شد و اولین گامهای همکاری و نشستهای تخصصی مدیران دو حوزه آغاز شد

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز