پیام تسلیت مدیر رادیو فرهنگ برای درگذشت "پرتو کرمانشاهی"

۱۴۰۰/۱۱/۰۷ - ۱۷:۰۸:۵۵
کد خبر: ۱۲۹۱۲۹۶
پیام تسلیت مدیر رادیو فرهنگ برای درگذشت پرتو کرمانشاهی
دکتر علیرضا حبیبی در پیامی از پرتو کرمانشاهی شاعر تازه درگذشته معاصر یاد کرد و فقدان وی را به خانواده و‌اهالی فرهنگ و هنر تسلیت گفت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در متن پیام «علیرضا حبیبی » مدیر شبکه رادیویی فرهنگ به مناسبت درگذشت استاد «پرتو کرمانشاهی» آمده است: خبردرگذشت شاعر بزرگ و نامدار کرمانشاهی زنده یاد « استاد علی اشرف نوبتی» نه تنها برای نزدیکان وی بلکه برای همه دوستداران شعر معاصر اندوهناک بود .

ایشان به یقین یکی از بزرگان شعر معاصر و از شاعران اثر گذاری بود که اشعار ش تنها در کتاب های وی خلاصه نمی شد  و بسیاری از این اشعار درمیان مردم رواج دارد و خوانندگان بسیاری چینش واژگان بی بدیل او را با موسیقی همراه کرده اند.

وی در طول عمر خود با گام‌های بلندی در راستای اعتلای شعر معاصر علاوه بر سرایش شعر به زبان معیار فارسی به گویش‌های فارسی کرمانشاهی و کردی کرمانشاهی شعر می‌سرود.

اینجانب درگذشت زنده یاد استاد «پرتو کرمانشاهی» شاعر گرانقدر و گرانمایه کشور را به خانواده ایشان ، جامعه ادبی، فرهنگی و هنری، اساتید و فعالان عرصه ادبیات و فرهنگ تسلیت عرض می نمایم و از خداوند متعال برای آن مرحوم، رحمت واسعه الهی و همنشینی با  اولیا و برای خانواده گرامی ، دوستداران فرهنگ، ادب و هنر، مردم عزیز، بازماندگان و بستگان صبر و شکیبایی خواستارم.

علی اشرف نوبتی متخلص به پرتو کرمانشاهی روز سه شنبه پنجم بهمن‌ماه در سن نود سالگی چهره در نقاب خاک کشید و مراسم تشییع و خاکسپاری او  در باغ فردوس کرمانشاه با حضور اهالی فرهنگ و هنر  برگزار شد.

زنده‌یاد پرتو به دو زبان فارسی و کردی شعر می‌سروده است و از او در کنگره مشاهیر کُرد در سنندج به عنوان یکی از مفاخر زنده کُرد تقدیر شده است.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز