نامه جمعی از هنرمندان تجسمی به رییس صداوسیما در اعتراض به یک برنامه سینمایی

۱۴۰۰/۱۱/۰۹ - ۰۸:۴۴:۱۹
کد خبر: ۱۲۹۱۶۶۷
نامه جمعی از هنرمندان تجسمی به رییس صداوسیما در اعتراض به یک برنامه سینمایی
جمعی از هنرمندان هنرهای تجسمی با امضای نامه‌ای خطاب به رییس سازمان صداوسیما، به پیمان جبلی توصیه کردند در برنامه‌های هنری این رسانه از کارشناسان مجرب استفاده شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ جمعی از هنرمندان هنرهای تجسمی با امضای نامه‌ای خطاب به رییس سازمان صداوسیما، به پیمان جبلی توصیه کردند در برنامه‌های هنری این رسانه از کارشناسان مجرب استفاده شود.

در متن این نامه که خطاب به پیمان جبلی، رییس سازمان صداوسیما نوشته شده آمده است:

«احتراماً جمعه شب گذشته (اول بهمن‌ ماه) در یک برنامه‌ سینمایی اهانت‌هایی به ساحت هنر و جمیع هنرمندان صاحب نام کشور روا داشته شد که باعث تعجب و حیرت اهل فرهنگ و رنجش‌ خاطر جامعه هنری ایران شده است.

در این برنامه کارشناسانی بدون تخصص هنری و دانش نسبت به اقتصاد هنر، دستاوردهای گران‌سنگ هنرمندان نامی ایران را به هیچ شمرده و از عبارت‌هایی سخیف و موهن علیه هنر و هنرمندان استفاده کردند. لذا به منظور آگاهی جنابعالی و تنویر افکار عمومی موارد ذیل را متذکر می‌شویم.

۱- هنرمندان یادشده که مورد بی‌مهری آن سازمان قرار گرفتند، بی‌تردید مهمترین نام‌ها و چهره‌های برجسته در هنر ایران هستند؛ آنها نه تنها در داخل، بلکه در سطح بین‌المللی مورد ستایش مجامع هنری، دانشگاهی و علاقمندان به هنر قرار دارند.

۲- چهره‌های مهمی از هنرمندان تجسمی کشور در خارج از مرزها، نام ایران را در مجامع هنری و بین‌المللی در قامت مطرح‌ترین کشور خاورمیانه طنین‌انداز کرده‌اند و بسیاری از موزه‌ها و مراکز هنری و فرهنگی جهان، مشتاق گردآوری و نمایش آثار آنها هستند. در حوزه اقتصاد هنر نیز بالاترین رکوردها در منطقه خاورمیانه، به همین هنرمندان ایرانی اختصاص دارد.

۳- هنرمندان هنرهای تجسمی ایران که بزرگترین جامعه هنری کشور را در بر می‌گیرند، از هیچ سوبسید دولتی برخوردار نیستند. دریغا افرادی غیرکارشناس، به‌جای حمایت و ترویج هنر در رسانه ملی، به‌خاطر افزایش ارزش آثار هنرمندان کشور که فی‌النفسه مایع غرور و مباهات است، شبهاتی درباره ارزش این آثار و پولشویی در این برنامه مطرح کرده اند. بدیهی است نهادهای نظارتی، اقتصادی و قضایی کشور مسئول رسیدگی به این موارد هستند و مداخله افراد بی‌اطلاع از تریبون رسانه ملی غیرمسئولانه است.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز