اجرای سبک آوانگارد تلفیقی برروی مانتو و پالتو

۱۴۰۰/۱۱/۰۹ - ۱۲:۰۰:۱۹
کد خبر: ۱۲۹۱۷۹۲
اجرای سبک آوانگارد تلفیقی برروی مانتو و پالتو
رُمانا شعبانی به عنوان یکی از کارشناسان و کارآفرینان فعال در زمینه مد و لباس کشور طی سالهای اخیر در زمینه انواع البسه زنانه، مردانه، بچه¬گانه و لباس برای مشاغل و ارگان¬ها فعالیت می-نماید. طی این مدت ایشان با حضور در مجامع مختلف بین¬المللی و داخلی در جهت بهبود کیفیت و ارتقای سطح سلیقه اقشار مختلف جامعه در این زمینه اهتمام کرده است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، رمانا شعبانی با اشاره به اینکه اساسا صنعت مد و پوشاک نقش بسزایی در تلطیف روح انسان ها به جای گذاشته و به شکلی بیان کننده شخصیت فرد است، از اجرای سبک آوانگارد تلفیقی بر روی البسه بیرونی زنانه شامل مانتو و پالتو و.. خبرداد.

رُمانا شعبانی،کارشناس مد و لباس در حاشیه نمایشگاه مد و لباس تهران با بیان مطالب فوق گفت: بنده اولین فردی هستم که در عرصه مد و فشن، سبک آوانگارد تلفیقی را بر روی لباس¬های بیرونی شامل مانتو، پالتو و.. پیاده سازی کرده ام و اگر چه این سبک پیش از این بر روی پوشاک مجلسی و سایر البسه اجرایی شده اما بکارگیری آن در مورد البسه بیرونی زنانه شامل مانتو،پالتو و.. مسبوق به سابقه نبوده است.

وی در توضیح ویژگی استایل آوانگارد زنانه با بیان اینکه استفاده از الگوهای نامتعارف و المانهای بزرگ و همچنین سطوح حجمی از جمله شاخص ترین مصادیق این سبک است خاطرنشان ساخت: شخصا به سبک آوانگارد همواره علاقه ای ویژه ای داشته¬ام و پس از انجام مطالعات کارشناسی در داخل و خارج از کشور درباره این سبک و تلفیق آن با سبک و سیاق های دیگر و انطباق آن با پوشش ایرانی اسلامی خودمان، این شیوه بر روی لباسهای بیرونی شامل مانتو و پالتو زنانه اجرایی شده¬است.

به گفته شعبانی حدود یکسال است که مانتو و پالتوهای دارای سبک آوانگارد توسط سازمان تحت هدایت ایشان در بازار کشور عرضه شده اند.

این کارشناس مد و لباس ادامه داد: امکان کپی کاری از این مدل کمتر وجود دارد چرا که سبک آوانگارد و کارهای حجمی دارای الگوها، اصول و قواعد پیچیده خاص خود است و همین مساله کپی و پیاده سازی از آن را دشوار می کند.

شعبانی در ادامه همچنین الگوبرداری مفرط طراحان داخلی از یکدیگر و مدلهای خارجی را از چالشهای صنعت پوشاک کشور قلمداد نموده و اظهار داشت: البسه ارایه شده در گالری رمانا تک دوزی است و به ندرت در تعداد محدود نیز تامین می‌َشود. همچنین برای اولین بار در مورد طراحی پوشاک آقایان نیز به صورت جدی در گالری رمانا اهتمام ویژه ای انجام شده و لباسهای طراحی شده در این زمینه خاص و بدیع هستند.

وی تاکید کرد: یکی از خلاء هایی که در دنیای فشن و لباس ایرانی وجود دارد، مربوط به طراحی لباس آقایان است به طوری که به نظر می رسد از این عرصه غفلت شده است. بنده به عنوان یک کارشناس مد و لباس ،در زمینه طراحی البسه مردانه ورود پیدا کرده ام که با عرضه آنها در این نمایشگاه خوشبختانه مورد استقبال گسترده ای قرارگرفت.

گروه¬های هدف و مشتریان گالری رمانا شعبانی کلیه اقشار جامعه و اقوام کشور هستند. محصولات و طراحی¬های مختلفی علاوه¬بر هنرمندان و مخصوصا صنف هنرپیشه، افراد با سلیقه خاص، برای دیگر اقشار با حجاب اسلامی و یا با حجاب متعارف ایرانی با رعایت استحصال حداکثری کیفیت و شکل ظاهری موجود هستند که قطعا نظر مشتریان عزیز را تامین می‌کند.

شعبانی با بیان اینکه گروه ساماندهی مد و لباس کشور از طراحان حمایتهای خود را به عمل می آورد تاکید کرد: به عنوان مثال تمامی لباس های طراحی شده از سوی اینجانب دارای شناسه شیما هستند .همچنین باتوجه به اینکه اکثر آنها دارای حق مالکیت معنوی هستند، امکان کپی برداری داخلی و بین المللی از این نوع پوشاک وجود ندارد.

این کارشناس مد در بخش دیگری از اظهارات خود همچنین به بیان تعریف و رویکرد خود از صنعت مد و ضرورت آن در زندگی پرداخت و گفت: اساسا صنعت مد نقش بسیار مثبتی بر روی روح و روان افراد دارد و باعث از بین بردن یکنواختی و رکود زندگی می شود و در واقع دنیای مد و فش سبب برانگیختن احساسات می شود.

وی ادامه داد: در همه جای دنیا یکی از تفریحات و نیازهای افراد همه جوامع خرید است،و یکی از مهمترین وجوه خرید هم مربوط به پوشش افراد است،مسلما چنانچه نحوه طراحی پوشاک افراد بر اساس رنگ و ایده ها و المانهای مختلف صورت گیرد،این امرسبب ایجاد تنوع و نیز نوازش روح و روان افراد می شو د و انسانها نسبت به خرید آنها ترغیب می شوند.

شعبانی عدم پیروی از مد و دنیای فشن را سبب ایجاد یکنواختی و رخوت در روح و روان جوامع بشری دانست و گفت: نباید تصور شود که دنباله روی از صنعت مد و پوشاک لزوما به معنای تنوع طلبی و مصرف گرایی کاذب است،بلکه برعکس چنانچه با رعایت اعتدال این صنعت را دنبال کنیم،اثرات مثبت آن بر جامعه نیز جلوه گرخواهد شد. به بیانی می¬توان گفت که "زندگی برای پوشیدن لباس¬های کسل کننده بسیار کوتاه است".

شعبانی همچنین در ادامه به بخش دیگری از فعالیت خود تحت عنوان استایلینگ اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: استایلینگ در واقع هنر انطباق و ایجاد هارمونی بین اکسسوری ها و لباس و کیف و کفش است و کسی که در این حوزه فعالیت دارد استایلیست نامیده می شود و این رشته یکی ازعلایق بنده است که به صورت حرفه ای آن را دنبال می کنم.

وی گفت: عدم آشنایی با هنر استایلینگ و نداشتن ذوق هنری،سبب می شود که گاهی افراد علی رغم خرید شیک ترین البسه،نتوانند به یک پوشش ایده آل و مد نظرخود دست یابند،این در حالی است که پیاده سازی این هنر سبب می شود که افراد به یک پوشش جذاب و چشمگیر و ایده آل دست  یابند.

انتهای پیام //

نظر شما
پرونده ویژه