کارشناسان ‌«شبه قاره» پرس تی‌وی بررسی می‌کنند؛

سرکوب مسلمانان در هند و محدودیت رسانه‌ها در کشمیر

۱۴۰۰/۱۱/۰۹ - ۱۳:۴۲:۳۷
کد خبر: ۱۲۹۱۸۷۵
سرکوب مسلمانان در هند و محدودیت رسانه‌ها در کشمیر
موضوع برنامه «شبه‌ قاره» (The Subcontinent) شبکه پرس تی‌وی این هفته به بررسی سرکوب مسلمانان در هند و محدودیت رسانه‌ها در کشمیر اختصاص دارد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ برنامه این هفته «شبه‌ قاره» در دو بخش به بررسی سرکوب مسلمانان در هند توسط گروه‌های تندروی هندو به بهانه «جهاد عشق» و محدودیت رسانه‌های آزاد و مستقل در کشمیر تحت سلطه هندوستان می‌پردازد.

بخش اول برنامه در گفت‌وگو با مایتری کریشنان وکیل عضو انجمن عدالت بنگلور سرکوب مسلمانان در هند توسط تندروان هندی را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد. تندرویان هندو مردهای مسلمان را متهم می‌کنند که زنان هندی را به عقد خود در می‌آورند تا آنها را مسلمان کنند.

مهدی باباگل‌زاده مجری «شبه‌ قاره» از کارشناس برنامه می‌پرسد آیا سکوت دولت هند در برابر آزار و قتل مسلمانان نشانه نقض آشکار حقوق آزادی مذهبی در این کشور و سوق جامعه به سوی هرج و مرج نیست؟

 بخش دوم برنامه هم اختصاص به بررسی دلایل و ابعاد سرکوب رسانه‌های مستقل و آزاد در کشمیر دارد. دولت هند اخیراً باشگاه مطبوعات کشمیر با ۳۰۰ عضو روزنامه‌نگار را منحل و آزادی بیان در این منطقه را بیش از پیش محدود کرده است.

 سانجی کاپور دبیرکل انجمن ویراستاران هند به عنوان کارشناس این بخش برنامه، درباره عواقب تعطیلی بزرگترین مجموعه روزنامه‌نگاران مستقل کشمیر و آینده روزنامه‌نگاری و آزادی بیان در این منطقه صحبت می‌کند.

 برنامه «شبه قاره» به تهیه کنندگی حسین مهدیان و اجرای مهدی باباگل زاده روز شنبه ساعت ۱۰:۰۰ به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود و تکرار این برنامه یکشنبه ساعت ۰۷:۰۰، دوشنبه ساعت ۱۴:۰۰ و سه شنبه ساعت ۱۲:۰۰و ساعت ۲۳:۰۰ است.علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/150101 این برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی‌وی مشاهده کنند.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز