عبدالله علیخانی در گفت‌وگو با برنا:

قیمت بلیت سینماها هیچ تناسبی با تورم ندارد / اخذ مالیات منجر به تعطیلی بسیاری از سینماها می‌شود

۱۴۰۰/۱۲/۱۱ - ۰۵:۰۳:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۲۳۵۵
قیمت بلیت سینماها هیچ تناسبی با تورم ندارد / اخذ مالیات منجر به تعطیلی بسیاری از سینماها می‌شود
عبدالله علیخانی با اشاره به اینکه سینماها در سال‌های اخیر درآمد چندانی ندارند و ادامه فعالیتشان برای سینمادارها به هیچ‌وجه به صرفه نیست تأکید کرد که اخذ مالیات منجر به تعطیلی بسیاری از سینماها خواهد شد.

عبدالله علیخانی تهیه‌کننده و مدیر دفتر پخش پویا فیلم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: امروز شرایط اقتصادی برای سینماهای کشور به قدری بد و بحرانی است که اکثر سینماهایی که تک سالن هستند تعطیل شده و درآمدی ندارند و دیگر سینماها که فعالیت می‌کنند به سود چندانی نمی‌رسند که برای صاحبانشان درآمدی داشته باشند.

علیخانی تصریح کرد: امروز سینماها بدون هیچ حمایتی باید همه وسایل مورد نیازشان را از مایع دستشویی یا تجهیزات پخش با قیمت روز تهیه کنند اما بیش از 40 سال است که قیمت بلیت سینما هیچ تناسبی با تورم و وضعیت اقتصادی ندارد. در حالیکه همواره هر سال قیمت اجناس و ابتدایی‌ترین مایحتاج زندگی افزایش پیدا می‌کند قیمت بلیت سینما تغییری نمی‌کند و در این بین صاحب سینما باید همین درآمد اندک که افزایشی ندارد را با مخارج جاری تنظیم کند. امروز اگر سینمادار بخواهد یک لامپ پروژکتور بخرد باید 300 میلیون تومان هزینه کند و باید بیست هزار بلیت بفروشد تا این پول فراهم شود.

وی افزود: دستور اخذ مالیات از سینماها نشان از عدم آشنایی مسئولان با وضعیت سینما دارد که تصمیمات فله‌ای و غیرکارشناسی می‌گیرند و این تصمیمات سینما را به وضعیت بدتری دچار می‌کند. مالیات باید بر درآمدها اخذ شود اما وقتی هیچ درآمدی در کار نیست گرفتن مالیات چه معنایی دارد؟

این تهیه‌کننده در ادامه اظهاراتش تأکید کرد: اگر 50 سال پیش یک نفر سینما می‌رفت، بلیتی که خریداری می‌کرد به عنوان مثال 4 تومان بود، در کنار همان سینما اگر می‌خواست غذایی میل کند، نهایتاً 5 تومان هزینه می‌کرد اما امروز بلیت سینما 30 هزار تومان است اما قیمت یک وعده غذا حداقل 100هزار تومان می‌شود و این نشان می‌دهد که قیمت بلیت سینما متناسب با تورم بالا نرفته و از چنین حرفه‌ای با این شرایط اخذ مالیات به هیچ‌وجه منطقی نیست.

علیخانی در پایان تأکید کرد: اخذ مالیات قطعاً منجر به تعطیلی و تغییر کاربری بسیاری از سینماها خواهد شد و این شرایط در شهرستان‌ها به مراتب بدتر خواهد بود. مسئولان به جای چنین تصمیمات عجیبی بهتر است به تشویق و حمایت از سینماها که محلی فرهنگی هستند، توجه کنند.

انتهای پیام //

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز