وزیر فرهنگ در بازدید از نمایشگاه «آینه در آینه»:

هنرهای تجسمی در عرصه بین‌الملل و منطقه‌ای باید تقویت شود

۱۴۰۰/۱۱/۱۲ - ۰۰:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۲۷۹۸
هنرهای تجسمی در عرصه بین‌الملل و منطقه‌ای باید تقویت شود
اسماعیلی در حاشیه بازدید از نمایشگاه «آینه در آینه» گفت: در حال حاضر فضا برای کار فرهنگی مهیا است و ما باید تکالیف خدمات فرهنگی و هنری را تعریف کنیم، زیرا دولت توجه جدی به مقوله هنر دارد. از این رو فضا را گشوده‌ایم و کارهای خوبی هم در عرصه بین‌الملل و منطقه‌ای صورت گرفته و در مساله هنرهای تجسمی باید این ارتباطات تقویت شود.

به گزارش  گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه یک‌شنبه (10بهمن‌ماه) در بازدید از نمایشگاه آینه در آینه در موزه هنرهای معاصر که به ارائه آثار نفیس هنرمندان نسل انقلاب می‌پردازد، با اشاره به اهمیت موضوع هنرهای تجسمی و همکاری بین دستگاهی برای گسترش این هنر، گفت: ما به عنوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بستری را فراهم کنیم تا سایر دستگاه‌های دولتی هم پای کار آمده و برای گسترش هنرهای تجسمی اقدام کنند.

به گفته وی حضور چند هزار هنرمند در جشنواره هنرهای تجسمی فجر وظیفه ما را در خصوص اهتمام بیشتر به این حوزه سنگین‌تر می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه تاکید کرد: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از حوزه هنرهای تجسمی دو اقدام ویژه در نظر گرفته‌ایم که بر همین اساس نخست خرید آثار و حمایت از هنرمندان این عرصه مدنظر است و سپس ما در پی فعالیت‌های جدید در عرصه اقتصاد فرهنگ و هنر هستیم که یکی از برنامه‌های اصلی ما در وزارتخانه خواهد بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: در 37 برنامه اصلی دولت یکی از برنامه‌ها مربوط به حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر است. در همین راستا کار بزرگی انجام شد و آن هم  تصویب قوانینی برای اختصاص بودجه‌ و اعتبارات برای هزینه در حوزه فرهنگ و هنر در دستگاه‌ها و نهادهای دولتی است. با این مصوبات نهادهای دولتی و اجرایی بخشی از بودجه و اعتبارات خود را برای هنر هزینه می‌کنند. تلاش می‌کنیم با ایجاد ساختار و راه‌کارهای حقوقی از فضاهای جدید اقتصاد فرهنگ و هنر بهره ببریم.

رئیس شورای هنر در ادامه گفت: در حال حاضر فضا برای کار فرهنگی مهیا است و ما باید تکالیف خدمات فرهنگی و هنری را تعریف کنیم، زیرا دولت توجه جدی به مقوله هنر دارد. از این رو فضا را گشوده‌ایم و کارهای خوبی هم در عرصه بین‌الملل و منطقه‌ای صورت گرفته و در مساله هنرهای تجسمی هم باید این ارتباطات تقویت شود.

در بخشی از نشست نیز محمود سالاری به اهمیت جایگاه موزه در عرصه بین‌المللی و آبرو و اعتبار این موزه اشاره کرد و گفت: موزه هنرهای معاصر بزنگاه هنر ایران در عرصه بین‌الملل است و همه سفرا و رایزن‌های فرهنگی این موزه را می شناسند.

همچنین در این نشست سیدعباس میرهاشمی دبیرکل هنرهای تجسمی گزارشی از روند کار جشنواره و آمار هنرمندان حضور یافته ارائه کرد و افزود: مهم‌ترین مساله در موضوع جشنواره هنرهای تجسمی فجر این است که باید در کنار ساختار جشنواره و حمایت‌های جدی از آن، برنامه مناسبی برای بهره‌برداری از جشنواره تعریف کنیم. در این صورت می‌توان امید در بین هنرمندان را ایجاد کرد.

یادآور می‌شود در این دیدار، محمود سالاری معاون امور هنری، سید محمود اسلامی معاون توسعه و مدیریت منابع، مهدی نورعلیشاهی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی، احسان آقایی مدیر موزه هنرهای معاصر و سید عباس میرهاشمی دبیر چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر حضور داشتند.

گفتنی است، نمایشگاه آینه در آینه با نگاهی پژوهشی به مقوله هنر اعتراضی و انقلاب ایران از سال‌های 53 تا 63 پرداخته و بخشی از جشنواره چهاردهم هنرهای تجسمی فجر است.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز