رئیس هیات مدیره انجمن فرهنگی و هنری زنان ناشر مطررح کرد؛

نمایشگاه مجازی کتاب تهران، نمایشگاهی تاثیرگذار و انرژی بخش

۱۴۰۰/۱۱/۱۳ - ۰۳:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۳۱۱۷
نمایشگاه مجازی کتاب تهران، نمایشگاهی تاثیرگذار و انرژی بخش
مریم جدلی با بیان اینکه نمایشگاه مجازی کتاب تهران بسیار تاثیر گذار و انرژی بخش است، گفت: با پیدایش کرونا و برگزار نشدن نمایشگاه فیزیکی کتاب تهران، فروش کتاب توسط ناشران با مشکلاتی مواجه شد اما با برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران این فرصت را برای آنان فراهم ساخت تا بتوانند قدری از ضرر و زیان خود را با فروش کتاب در فضای مجازی جبران کنند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ مریم جدلی (رئیس هیات مدیره انجمن فرهنگی و هنری زنان ناشر) ضمن حضور در ستاد برگزاری افزود: برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران، فرصت بسیار خوبی برای تعامل با ناشران و مخاطبان است و به نوعی برگزاری آن، انگیزه ناشران را افزایش داده است. با پیدایش کرونا و برگزار نشدن نمایشگاه حقیقی کتاب، فروش کتاب توسط ناشران با مشکلاتی مواجه شد اما با برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران این فرصت را برای آنان فراهم ساخت تا بتوانند قدری از ضرر و زیان خود را با فروش کتاب در فضای مجازی جبران کنند.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه نمی‌تواند جایگزین نمایشگاه حقیقی شود، اظهار کرد: برگزاری هرنمایشگاهی حسن‌هایی دارد اما می‌توان آن را به طور موازی در کنار یکدیگر برگزار کرد. به نظرم اگر بتوان این نمایشگاه را در طول سال چند بار تکرار کنیم خیلی پر رونق تر خواهد شد. پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات باعث شد بشر ناگزیر به سمت دیجیتالی شدن برود و از این تکنولوژی‌های برتر به نفع خود بهره برداری کند؛ برگزاری نمایشگاه مجازی به صورت هدفمند باعث می شود حتی کسانیکه اهل مطالعه نیستند جذب کتاب شوند.

او یکی از اهداف بلند مدت انجمن فرهنگی هنری زنان ناشر را توانمندسازی زنان در عرصه فرهنگ و هنر کشور عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۸۵ ناشر زن، عضو انجمن فرهنگی هنری زنان ناشر هستند و اعضای اصلی این انجمن، زنان فرهیخته‌ای هستند که مجوز نشر دارند. حدود ۵۰ نفر از زنانی که در انجمن به طور غیر مستقیم فعالیت می‌کنند نیز کسانی هستند که کارشان به نوعی به حوزه نشر مرتبط می‌شود. مثلا زنانی که نویسنده، تصویرگر، ویراستار هستند در این انجمن حضور دارند.

رئیس هیات مدیره انجمن فرهنگی و هنری زنان ناشر با تاکید بر ایجاد یک صندوق اعتبار برای حمایت از زنان ناشر و نویسنده در قالب یک بانک اطلاعاتی جامع از زنان ناشر و نویسنده گفت: در حال حاضر یک بانک اطلاعاتی از زنان ناشر وجود دارد که جامع نیست و جا دارد این بانک اطلاعاتی گسترش یابد و زنان ناشر و نویسنده که نواندیش و علاقه‌مند به فعالیت در صنعت نشر کشور هستند اطلاعات خود را در این بانک جامع اطلاعاتی وارد کنند.

و افزود: می‌دانیم که حق معنوی یک مولف بسیار مهم است بنابراین باید هرنویسنده زن اطلاعات آثار خود را در بانک اطلاعاتی وارد کند تا زمینه سواستفاده دیگران را به حداقل برساند. همچنین نیاز است که زنان نویسنده جوان از طریق چاپ کتابشان و تقدیر از آنها در برنامه‌های فرهنگی در جامعه دیده و معرفی شوند.

وی از زنان فرهیخته کشورمان برای عضو شدن در انجمن فرهنگی هنری زنان ناشر دعوت کرد و ادامه داد: هر زن نویسنده‌ای که علاقمند به قلم زنی در حوزه صنعت نشر کشور است می‌تواند عضو انجمن فرهنگی هنری زنان ناشر شود.

مریم جدلی در پایان و در پاسخ به این سوال که حضور زنان در صنعت کشور چقدر اهمیت دارد، گفت: زنان به دلیل ظرافت‌های زنانه و داشتن روحیه لطیف و جزئی‌نگربودن معمولا در عرصه فرهنگی موفق ترعمل می‌کنند؛ حضور معلمان در مدارس سراسر کشور گویای این حقیقت مهم است.

دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن‌ماه آغاز شده و تا یازدهم بهمن‌ماه ١٤٠٠ ادامه دارد. علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به ketab.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز