مهدی زمین‌پرداز در گفت‌وگو با برنا

برای شناخت یک کاراکتر معتاد به کمپ‌های ترک اعتیاد رفتم/ سعی داشتم نقشم را کلیشه‌ای ایفا نکنم

۱۴۰۰/۱۱/۱۶ - ۰۴:۵۵:۵۴
کد خبر: ۱۲۹۳۵۶۹
برای شناخت یک کاراکتر معتاد به کمپ‌های ترک اعتیاد رفتم/ سعی داشتم نقشم را کلیشه‌ای ایفا نکنم
مهدی زمین‌پرداز با اشاره به اینکه نقشش در «علف‌زار» متفاوت بوده تأکید کرد برای شناخت یک کاراکتر معتاد به کمپ‌های ترک اعتیاد رفته است.

مهدی زمین‌پرداز، بازیگر سینما که با سه فیلم «بیرو»، «مرد بازنده» و «علف‌زار» در چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، درباره نقشی که در فیلم «علف‌زار» ایفا کرده، اظهار داشت: متأسفانه غیر قابل انکار است که در جامعه افراد درگیر اعتیاد بسیار به چشم می‌خورند و این وضعیت شاید در اقشار ضعیف جامعه بیشتر هم باشد. شخصیتی‌ که در «علف‌زار» بازی کردم برای من، که هنوز در یکی از محله‌های جنوب شهر زندگی می‌کنم، ما به ازای بیرونی داشت.

زمین‌پرداز تصریح کرد: همچنان افرادی شبیه به کاراکترم در «علف‌زار» را متأسفانه در اطرافم بسیار می‌بینم و امیدوارم هرچه زودتر شاهد کمتر شدن و یا حتی ریشه‌کن شدن این معضل از جامعه‌مان باشیم. به عنوان بازیگر برای ایفای نقشم المان‌هایی داشتم و تحقیقاتی کردم اما برای نزدیک شدن به کاراکتر همراه با کاظم دانشی و صدف اسپهبدی به مراکز ترک اعتیاد رجوع کردیم و در مکان‌هایی که ممکن بود چنین افرادی را ببینیم حاضر شدیم و از اکت‌ها، صحبت‌ها و رفتارهای افراد درگیر اعتیاد به نوعی الگو گرفتیم. در همین راستا جلسات بسیاری هم داشتیم که به ما برای نزدیک‌تر شدن به کاراکتر کمک کرد.

وی افزود: تلاش ما بر این بود برای ایفای نقش‌هایمان در «علف‌زار» دچار کلیشه نشویم و با وجود اینکه شخصیت‌های آشنایی را بازی کردیم سعی داشتیم کاراکترهای متفاوتی در مقابل دوربین باشند. قطعاً ساخت فیلم‌هایی چون «علف‌زار» اتفاق مفیدی است که می‌تواند به جامعه آگاهی دهد که در برابر اتفاقی چون تجاوز مردم نترسند. متأسفانه وقتی بحث تجاوز مطرح می‌شود آبرو به میان می‌آید و ملاحظاتی در پی دارد که باعث می‌شود شکایتی صورت نگیرد و این جنایت به صورت پنهان ادامه‌دار باشد، فیلمی چون «علف‌زار» جامعه را به داشتن این جرأت و جسارت دعوت می‌کند که سکوت نکنند.

این بازیگر در پایان درباره بازی در فیلم «بیرو» گفت: همیشه فوتبال برایم ورزش جذابی بوده، مسابقات را دنبال کردم و حتی فوتبال هم بازی می‌کنم اما هیچ‌گاه به حواشی و مسائل اطراف آن توجهی نداشتم و برایم جالب بود که نقش یک مربی را بازی کنم. برای شناخت این حواشی تحقیقات اندکی داشتم و امیدوارم مخاطبان نیز بازی من در این فیلم را بپسندند.

انتهای پیام //

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز