گزارش نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» در خانه جشنواره

۱۴۰۰/۱۱/۱۴ - ۱۵:۴۶:۲۸
کد خبر: ۱۲۹۴۱۶۵
گزارش نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» در خانه جشنواره
شست خبری فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» با حضور عوامل فیلم در خانه جشنواره برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ نشست خبری فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» با حضور عوامل فیلم از جمله امیر بنان (تهیه کننده)، بهمن ارک (مشاور و نویسنده)، امید شمس (کارگردان)، امیرحسین قدسی (طراح صحنه)، ایمان شمس، پریناز ایزدیار، هوتن شکیبا، امیرحسین بیات، رویا تیموریان، پیام احمدی نیا، نادر فلاح، سیاوش چراغی پور و شیرین آقاجانی بازیگران فیلم برگزار شد.

امید شمس کارگردان فیلم درباره شرایط این فیلم گفت: همه شخصیت‌های این فیلم در شرایطی قرار می‌گیرند که متعلق به آن شرایط نیستند و حالا همگی در زندان با یکدیگر رو به رو می‌شوند.

پریناز ایزدیار درباره شباهت شخصیتش به شخصیت سمیه در فیلم سینمایی «ابد و یک روز» گفت: این فیلم شاید فقط از نظر فضا به «ابد و یک روز» شبیه است اما شخصیت‌ 2 کاراکتر بسیار از هم فاصله دارند. من با کارگردان کار با تعامل توانستیم به شخصیتی که در فیلم بود، برسیم.

شمس درباره ورود از فیلم کوتاه به فیلم بلند بیان کرد: فعالیت در حوزه فیلم کوتاه می‌تواند شرایط را برای ورود به ساخت فیلم بلند، پیدا کردن سرمایه‌گذار و همکاری با عوامل تسهیل کرد.

شمس درباره ایده این فیلم سینمایی گفت: ما برای پروژه‌ای کاری در زندان‌ها مشغول به کار بودیم که در آن‌جا شاهد واقعیاتی بودیم که ما را به سمت نگارش این فیلمنامه سوق داد. محله‌ای که در فیلم می‌بینید محل زندگی خود من بود و چون من خودم در جنوب تهران بزرگ شدم؛ دوستان بسیاری داشتم که در زندان بودند و در زیست شخصی خودم شاهد این ماجراها بودم.

امیرحسین قدسی طراح صحنه این فیلم درباره دوری از تجمل در طراحی گفت: هدف‌ ما خلق صحنه‌های سانتی‌مانتال نبود و سعی کردیم به واقعیت آن را تطابق دهیم.

رویا تیموریان بازیگر فیلم درباره همکاری با کارگردان جوانی مثل امید شمس، گفت: من با خواندن فیلمنامه و سناریو متوجه می‌شوم که فیلم ارزش همکاری دارد و یا خیر. من به جوانان امید بسیاری دارم و دیواری میان خودم و آن‌ها نمی‌بینم و دوست دارم که با آنان همکاری و تعامل داشته باشم. امید شمس آینده درخشانی خواهد داشت.

هوتن شکیبا بازیگر نقش فرهاد در فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» بیان کرد: این کاراکتر بسیار از من دور بود. برای نزدیک شدن به نقش سری به زندان زدم و به تماشای مستندهای مختلف نشستیم. چیزی که برای من نقطه عطف احساسی بود این بود که بعد از کار ما افرادی در این زندان محبوس می‌شوند که به‌لحاظ احساسی حال بد و تلخی داشتند.

قدسی طراح صحنه فیلم بیان کرد: ما به چند زندان رفتیم و با آقایان و خانم‌هایی که مواد به زندان می‌بردند از نزدیک صحبت کردیم تا شرایط را ببینیم.

شمس درباره میزان عشق «ملاقات خصوصی» گفت: به این فکر می‌کردیم که کار ما بستری عاشقانه دارد و سعی کردیم از چیزهایی که ما را از این فضا دور می‌کند اجتناب کنیم. باید بگوییم که این فیلم ماحصل کاری گروهی است.

بنان تهیه کننده این فیلم درباره نحوه همکاری با شمس در «ملاقات خصوصی» اظهار کرد: تابستان پارسال بود که من سناریو را خواندم و امید شمس را هم از سینمای کوتاه می‌شناختم. مدت زمانی طولانی ما منتظر پروانه ساخت بودیم و سازمان سینمایی و ارشاد نکاتی را در جهت بهبود کار به ما یادآوری کردند و من فکر می‌کنم نتیجه کاری خوب شده که مخاطب از آن راضی خواهد بود.

سیاوش چراغی‌پور بازیگر این فیلم درباره نقش یک زندانی اظهار کرد: این فیلم برای من تجربه‌ای بسیار خوب بود. من تا به حال از در زندان هم رد نشده بودم و اگر کسی گذرش به آنجا بیفتد می‌فهمد داخل یک دنیایی جداگانه دارد که برایم جذاب بود. 

پریناز ایردیار بازیگر نقش اول زن «ملاقات خصوصی» در پاسخ به این سوال که با داشتن شخصیت ضعیف در فیلم های سینمایی روی دور تکرار افتاده است، اظهار کرد: من شخصیت پروانه را ضعیف نمی‌بینم.

شمس نیز در ادامه این بحث گفت: شخصیت پروانه کنش‌محور، قوی و جسور است و از دید من ضعیف نیست.

ارک مشاور و نویسنده فیلم، گفت: فیلمنامه نقاط غیرمنطقی ندارد. فیلم درباره تغییر شخصیت کاراکتری است که هوتن شکیبا آن را ایفا می‌کند.

شعله‌ور تدوینگر فیلم درباره نحوه تدوین «ملاقات خصوصی» بیان کرد: سخت‌ترین قسمت تدوین برای ما کمبود زمان بود که باید اثر را به جشنواره می‌رساندیم و این کمی کار را دشوار می‌کرد و فرصت بازبینی را از ما می‌گرفت.

در ادامه نادر فلاح بازیگر فیلم درباره نقش خود، گفت:خوشحالم که در این فیلم بازی کردم و بابت همکاری با این تیم خوشحالم.

پیام احمدی‌نیا بازیگر فیلم درباره نقش‌اش در این فیلم اظهار کرد: من هم خوشحالی خودم را برای حضور در این اثر ابراز می‌کنم.

ایمان شمس بازیگر این فیلم درباره نقش ورزشکار مردان آهنین گفت: نقش من درباره کسی است که زندگی هدفمندی داشت اما وقتی مسابقه قویترین مردان پخش نشد ضربه خورده و به انحطاط کشیده می‌شود. این اتفاق را در واقعیت دیدم و می‌توانم بگویم نقش خودم را ایفا کردم.

امیرحسین بیات بازیگر فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» در ادامه گفت: من تلاش کردم تا این نقش را به دست بیاورم و کار با کارگردان کار برایم بسیار جذاب بود و تشکر ویژه می‌کنم که به من اعتماد کردند.

آقاکاشی دیگر بازیگر این فیلم در پایان صحبت هایش گفت: این فیلم نتیجه کاری گروهی است که تک‌تک عوامل آن بسیار زحمت کشیدند.

امیر بنان تهیه کننده فیلم در انتها بیان کرد: از همه عواملی که در طول این فیلم ما را همراهی کردند تشکر می‌کنم.

شمس نیز در پایان صحبت هایش گفت: این فیلم به لحاظ ساخت کار سختی بود و از همه کسانی که تلاش کردند مسیر برای ما هموار شود، تشکر می‌کنم.

انتهای پیام//

نظر شما