نگاهی به جایگاه «مسجد و‌کارکردهای آن» در «هفت کوچه»

۱۴۰۰/۱۱/۱۶ - ۰۸:۴۳:۴۶
کد خبر: ۱۲۹۴۴۷۸
نگاهی به جایگاه «مسجد و‌کارکردهای آن» در «هفت کوچه»
برنامه «هفت کوچه» رادیو فرهنگ امروز ‌شنبه ۱۶ بهمن ماه، به بررسی جایگاه مسجد در فرهنگ مردم اختصاص دارد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ برنامه «هفت کوچه» رادیو فرهنگ امروز ‌شنبه ۱۶ بهمن ماه، به بررسی جایگاه مسجد در فرهنگ مردم اختصاص دارد.

گرچه هدف اصلی بنای مسجد، ایجاد مکان خاصی برای عبادت و راز نیاز با خداوند متعال است و علت نامگذاری آن به مسجد، از آن روست که جایگاه سجده و تواضع در پیشگاه خداوند متعال است؛ اما نباید از جنبه های دیگر مسجد غافل شد ، در  برنامه« هفت کوچه» امروز جایگاه مسجد  در فرهنگ مردم کشورمان و کارکردهایی که دارد بررسی می شود.

با نگاهی گذرا به تاریخ صدر اسلام و پس از آن، درمی یابیم که مسجد از آغاز پیدایش تاکنون به عنوان مرکز مهمی برای انجام رسالت رسول خدا(ص)، منشأ تحولات و خدمات، و پایگاهی برای ابلاغ پیامهای الهی به شمار می رفته است. در حال حاضر نیز مساجد در زمینه های مختلف دارای فعالیتهای گسترده هستند  و هر قدر این فعالیتها و کارکردها از تنوع بیش تری برخوردار باشد مسلماً از جذابیت و اقبال بیش تری برخوردار شده و مورد استقبال گسترده تری از سوی تمامی اقشار جامعه، به ویژه قشر جوان قرار خواهد گرفت که نتیجة آن افزایش اعتقادات مذهبی و دین باوری در سطح جامعه است

در این برنامه  برخی از کارکردهایی که هم اینک در بسیاری از مساجد در حال اجر هستند و جایگاهی که در بین مردم دارد معرفی می شود.

علاقه مندان می توانند هفت کوچه را ساعت ۹:۰۰ به تهیه کنندگی سیدهادی موسوی نژاد از گروه جامعه رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز و موج ای ام ردیف۵۸۵ کیلوهرتز بشنوند.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز