در سلام تهران مطرح شد؛

امیکرون سرماخوردگی شدید است/ کودکان در معرض ابتلا به سویه جدید کرونا

۱۴۰۰/۱۱/۱۶ - ۱۱:۳۴:۴۸
کد خبر: ۱۲۹۴۶۰۰
امیکرون سرماخوردگی شدید است/ کودکان در معرض ابتلا به سویه جدید کرونا
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما از ویژگی‌های سویه جدید کرونا و تمهیدات لازم برای مقابله با آن گفت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ حسین قناعتی در «سلام تهران» با اشاره به میزان واگیری امیکرون، گفت: امیکرون  قابل کنترل نیست چراکه این سویه بسیار بیماری‌زا بوده و ۱۰ برابر دلتا امکان واگیری بیشتری دارد. بیشترین ابتلا از منازل رخ می‌دهد یعنی تمهید دیگری را باید در نظر بگیریم مثلاً کشور دانمارک که در پیک این سویه است، تصمیم گرفتند که با این بیماری زندگی کنند.

وی با اشاره به تعداد ابتلا در کشور و ویژگی‌های این سویه، اظهار داشت: امیکرون بیشتر در لایه‌های تنفسی فوقانی مستقر می‌شود و کمتر به ریه‌ها سرایت می‌کند و درواقع نوعی سرماخوردگی شدید ایجاد می‌کند؛ هیچ تفاوتی با سرماخوردگی ندارد فقط مقداری شدیدتر است. اعتقاد من این است که با  آمار سرانگشتی که با کمک برخی دیگر از دوستان محاسبه کرده‌ایم در کشور ابتلا از ۵ یا ۶ میلیون نفر نیز گذشته است. افراد باید کنترل شخصی را بالا ببرند، باید چند ملاحظه داشت مثلاً اگر فردی مبتلا می‌شود خودش حدود ۴ یا ۵ روز از منزل خارج نشود. این کار بسیار کمک می‌کند که گسترش این بیماری در واحد زمان کمتر شود اما درنهایت می‌توان گفت که عده زیادی مبتلا می‌شوند و عده دیگری نیز مصون می‌مانند.

قناعتی پیرامون مشکل اصلی این سویه، عنوان کرد: به نظر می‌رسد واکسیناسیون متراکمی که اخیراً در کشور انجام شد کمک شایانی کرد که بیماری را با شدت کمتری در کشورمان بگذرانیم. مشکلی که امروز داریم ابتلای نیروهای اساسی مانند کادر پرستاری، پزشکان، نیروهای انتظامی و نیروهای خدماتی اساسی در کشور است که این قضیه بخشی از کار خدمت‌رسانی را مختل می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بیان کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت از فاکتورهای بسیار مهم در جلوگیری از ابتلا به این بیماری است. به نظر می‌رسد در این سویه تعداد ابتلا نسبت به پیک پنجم یعنی دلتا بالاتر باشد البته نسبت کسانی که ممکن است بستری شوند و به آی سی یو بروند ممکن است به اندازه دلتا نبوده اما تعداد قابل‌ملاحظه ای باشد؛ به همین جهت برای جلوگیری از مرگ افراد و برای جلوگیری از خطر رفتن به آی سی یو باید همه افراد رعایت کنند. در این سویه کودکان بیشتر مبتلا می‌شوند اما خوشبختانه مرگ‌ومیر در آن‌ها بسیار کم است.  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به غیرحضوری شدن برخی مشاغل و آموزش، ابراز داشت: در حال تلاش هستیم قسمت‌هایی که به اقتصاد صدمه نمی‌زند رعایت کرده و ترجیحاً غیرحضوری شوند. همچنین آموزش نیز تا چند هفته آینده به‌صورت غیرحضوری باشد البته اختیار آن به استان‌ها داده‌ شده است مثلاً ما در دانشگاه خود آموزش‌های تئوری را غیرحضوری کرده‌ایم. به‌طورکلی پیش‌بینی این است این پیک را با شدت خیلی کمتری نسبت به پیک قبلی بگذرانیم.

گفتنی است برنامه «سلام تهران» برنامه صبحگاهی گروه اجتماعی شبکه پنج سیما است که از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی با اجرای مصطفی امامی و صدیقه مرادی روی آنتن شبکه پنج می‌رود.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز