نگاهی به زندگی دومین شهید محراب آیت الله مدنی

۱۴۰۰/۱۱/۱۷ - ۱۱:۱۳:۱۹
کد خبر: ۱۲۹۵۰۱۰
نگاهی به زندگی دومین شهید محراب آیت الله مدنی
ویژه برنامه « مستند انقلاب» یکشنبه ۱۷بهمن ماه با نگاهی به زندگی و فعالیت‌های شهید محراب آیت الله میر اسدالله مدنی از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ برنامه « مستند انقلاب» که به روایت  زندگی، فعالیت‌ها و خدمات چهره‌های تاثیرگذار در انقلاب اسلامی اختصاص دارد  امروز به مستند زندگی آیت الله میر اسدالله مدنی می پردازد.

برنامه « مستند انقلاب» کاری است از گروه تولید و تامین شبکه رادیویی فرهنگ که از شنبه تا چهارشنبه، ساعت ۱۴:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه پخش می شود این برنامه به ‌روایت زندگی حرفه‌ای چهره های تاثیرگذار انقلاب اسلامی اختصاص دارد.

آیت الله سید اسدالله مدنی از مبارزان پیش از انقلاب اسلامی در ۱۲۹۲ شمسی در آذر شهر به دنیا آمد. وی نزد آیات خویی، حکیم، امام خمینی و... درس آموخت. او در بیستم شهریور سال ۱۳۶۰پس از اتمام مراسم نماز جمعه  توسط سازمان مجاهدین خلق به شهادت رسید. 

شهید محراب آیت الله میر اسدالله مدنی با آن بیان شیوا و عمیق خود، بعد از رحلت حضرت آیت الله ملاعلی معصومی همدان، در کنار دیگر روحانیون و مبارزان انقلابی همدان پرچمدار مبارزات انقلابی در این شهر شد و به نقطه اتصال جریان ها و گروه های مبارز در همدان و منطقه غرب مبدل شد.

هنوز هم آثار پر برکت وجودی وی در دارالمجاهدین همدان هویدا است و شاگردان و پیروان وی از آثار به جای مانده آن عالم ربانی و معلم اخلاق بهره میگیرند. وی پس از پیروزی انقلاب به عنوان نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان قانون اساسی برگزیده و پس از شهادت اولین شهید محراب شهید قاضی طباطبایی، امام جمعه تبریز، ایشان از طرف امام خمینی (ره) نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز شد.

برنامه‌« مستند انقلاب» کاری از گروه تولید و تامین رادیو فرهنگ است و روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز