مستندی از زندگی « خدیجه انقلاب» در مستند انقلاب

۱۴۰۰/۱۱/۱۹ - ۰۸:۲۰:۲۸
کد خبر: ۱۲۹۵۸۰۸
ویژه برنامه « مستند انقلاب» سه شنبه ۱۹بهمن ماه با نگاهی به زندگی و فعالیت‌ های «محرزیه بوسعدی لائیب» معروف به «خدیجه انقلاب» از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ برنامه « مستند انقلاب» که به روایت  زندگی، فعالیت‌ها و خدمات چهره‌های تاثیرگذار در انقلاب اسلامی اختصاص دارد  امروز روایتگر زندگی بانوی فرانسوی به نام «محرزیه بوسعدی لائیب» معروف به «خدیجه انقلاب» از جمله انسان‌هایی که با تأسی از همسر گرامی پیامبر(ص) و به عشق امام خمینی(ره) ثروت خود را وقف انقلاب کرد  می شود.

بانو «لائیب» نام شیرزن انقلابی است که شاید تا چند سال گذشته کمتر کسی او را می‌شناخت اما به تازگی در فرهنگ و ادبیات انقلاب جایگاه خود را پیدا کرده و به او لقب «خدیجه انقلاب» داد‌ه‌اند.

بانو محرزیه بوسعدی در زمان انقلاب با جان و دل پیرو امام خمینی(ره) بود و تمام ثروت خود را در این راه هزینه کرد، وی تمام افتخارش این بود که در نوفل لوشاتو امام خمینی(ره) با دست خویش به ایشان چای و قند تعارف کرده‌ است.

او از اولین شیعیان فرانسه است که منشأ حضور بسیاری از مردم فرانسه به دین اسلام و مکتب اهل‌ بیت(ع) بود؛ او بانی ساخت ده‌ها مسجد و امور فرهنگی بزرگ و کوچک در فرانسه بود و سال‌ها تلاش کرد که نام امام خمینی(ره) در کوران بدگمانی‌ها و تبلیغات مسموم در جامعه فرانسه و اروپا مطرح کند و در این راه تمام جان و مال خود را نیز گذاشت.

بعد از اینکه در سال۱۳۹۴ هجری شمسی در سن ۷۹ سالگی در فرانسه از دنیا رفت پیکر مطهر ایشان را براساس وصیتش به ایران و در شهر مقدس قم آوردند و در امامزاده جمال(ع) غریب و در قبری دو طبقه دفن کردند

بانو محرزیه بوسعدی از اهالی واقعی ایمان و اصالتاً الجزایری( تونس) و ساکن فرانسه بود که در خانواده اشرافی دیده به جهان گشود و همسر وی لائیب فردی متمول بود.

برنامه « مستند انقلاب» کاری است از گروه تولید و تامین شبکه رادیویی فرهنگ که ساعت۱۴:۳۰به مدت ۳۰ دقیقه پخش می شود این برنامه به ‌روایت زندگی حرفه‌ای چهره های تاثیرگذار انقلاب اسلامی اختصاص دارد.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز