به همت بنیاد رودکی

«روایت سرباز» رونمایی شد

۱۴۰۰/۱۱/۲۰ - ۱۱:۴۶:۰۹
کد خبر: ۱۲۹۶۴۷۰
«روایت سرباز» رونمایی شد
کتاب «روایت سرباز» به همت بنیاد رودکی و از انتشارات این بنیاد در تالار وحدت رونمایی شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ کتاب «روایت سرباز»، تالیف کامیار صداقت ثمر حسینی و به انضمام مجموعه عکس‌های جایزه عکس بنیاد رودکی از انتشارات این بنیاد به چاپ رسیده است.

این کتاب در حاشیه آیین تجلیل از ناشران فعال در نشر و بازنمایی زندگی، شخصیت و مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور محمد حسین صفار هرندی، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مهدی افضلی مدیرعامل بنیاد رودکی و کامیار صداقت ثمر حسینی، نویسنده کتاب رونمایی شد.

کتاب «روایت سرباز»

کتاب «روایت سرباز» در چهار فصل تالیف شده و متشکل از دو بخش نوشتاری و تصویری است.

بخش نوشتاری دفتری است از احوال و اندیشه‌های سردار سلیمانی؛ فصل‌ اول کتاب «زندگانی و زمانه‌ی شهید» به زندگی و مجاهدت‌های سردار سلیمانی پرداخته است. فصل دوم با عنوان «شهید سلیمانی و آداب‌دانی جهاد» به تبیین مبانی و مآخذ دینی مجاهدان حرم در مبارزه با داعش اختصاص دارد.

«پایان شجره‌ی خبیثه‌ی داعش» فصل سوم کتاب روایت سرباز است که دستاوردهای جهادی شهید سلیمانی را در برابر سازمان داعش تبیین می‌کند و در فصل پایانی کتاب با عنوان «شهادت» به شهادت سردار سلیمانی و برخی بازتاب‌های آن اشاره شده است.

بخش تصویری کتاب را تصاویر نخستین جایزه عکس خبری «روایت سرباز» تشکیل داده‌ است.

این جایزه در سال 1399 به همت بنیاد رودکی، به دبیری مهدی فروتن و با موضوع شهید سلیمانی برگزار شد و پس از انتشار فراخوان، 1149 اثر از 135 عکاس به دبیرخانه رسید که پس از داوری، 83 اثر از 52 عکاس برای نمایشگاه روایت سرباز انتخاب شد. 

کتاب «روایت سرباز» در احوال و اندیشه‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و توسط انتشارات بنیاد رودکی به چاپ رسیده است.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز