علیرضا کریمی صارمی مدیر گروه عکاسی دانشکده خبر:

دولت جدید به دنبال رونق اقتصادی هنر است/ تشکیل موزه برای برای هنرهای تجسمی چشم اندازی امیدوار کننده از سوی ریاست جمهور بود

۱۴۰۰/۱۱/۲۱ - ۱۲:۴۳:۴۶
کد خبر: ۱۲۹۶۹۳۲
دولت جدید به دنبال رونق اقتصادی هنر است/ تشکیل موزه برای برای هنرهای تجسمی چشم اندازی امیدوار کننده از سوی ریاست جمهور بود
رئیس جمهور کشورمان صبح چهارشنبه 20 بهمن ماه از موزه هنرهای معاصر بازدید کرد و با هنرمندان عرصه تجسمی دیدار داشت. در این دیدار نقطه نظرات هنرمندان مختلف در حوزه تجسمی بررسی شد و دکتر ابراهیم رئیسی ریاست جمهور با خواسته ها و مسیر هنری و اقتصادی هنرهای تجسمی آشنا شد و به خانواده هنرهای تجسمی قول حمایت داد. علیرضا کریمی صارمی مدرس عکاسی و مدیر گروه عکاسی دانشکده خبر دراینباره با خبرگزاری برنا گفت و گویی کرده است که در ذیل می خوانید.

علیرضا کریمی صارمی مدیر گروه عکاسی دانشکده خبر و مدرس درخصوص دیدار رئیس جمهور و وزیر وزارت فرهنگ و ارشاد با جمعی از هنرمندان هنرهای تجسمی به خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: تعدادی از هنرمندانی که در این جلسه حضور داشتند نظرات و پیشنهاداتی  که مد نظرشان بود و فکر می کردند که برای آینده هنر های تجسمی ایران مهم  و مفید است را بیان کردند و رئیس جمهور محترم دکتر سید ابراهیم رئیسی و همراهانش از جمله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادداشت برداری انجام دادند. 

او ادامه داد: امیدوارم اتفاقات خوبی بیفتد به این دلیل که به نظر می رسد هم وزیر محترم وزارت فرهنگ و ارشاد و هم ریاست محترم جمهوری اسلامی بسیار علاقه مندند که رونقی در هنرهای تجسمی ایران رخ دهد و بسیار در بحث اقتصاد هنر تاکید دارند و به دنبال راهکار هایی هستند که منجر به رونق اقتصادی هنر شود.

صارمی درخصوص پیشنهاداتی که در این جلسه ارائه شد بیان کرد: یکی از این پیشنهادات تشکیل موزه برای نگارگری،خوشنویسی ایران است و بعد از آن توضیحاتی درباره کاریکاتور ایران و جایگاه جهانی آن و فعالیت هایش ارائه شد. دوستان توضیحات خوب و به جایی ارائه دادند و طبیعتا از گفته ها و شواهد چنین پیداست که دولت علاقه مند است که اتفاقات بزرگی را رقم بزند.

3392323

این مدرس در ادامه گفت: من به عنوان یک معلم و کسی که بیش از 30 سال در سیستم وزارت فرهنگ و ارشاد کار کرده ام به نظرم میاید یکی از راهکار هایی که باید وجود داشته باشد که شاید در دوره های قبلی این اتفاق نیفتاده است، این است که باید یک اتاق فکر در حوزه فرهنگ و هنر تشکیل شود که این اتاق فکر متشکل از روانشناسان هنری اجتماعی و جامعه شناسان هنری اجتماعی  باشد یعنی برای رسیدن به یک جامعه ی شکوفا و متعالی بهره گیری از نظر جامعه شناسان و روانشناسان بسیار حائز اهمیت است. در کنار این افراد، هنرمندانی که صاحب اندیشه و تفکر هستند و نه صرفا فقط هنرمندان درجه یکی که کارهای خیلی خوب ارائه می دهند، کسانی که صاحب اندیشه و تفکر در حوزه فرهنگ و هنر هستند و در عین حال بزرگان اقتصادی کشور در بخش خصوصی باید در این حوزه وجود داشته باشند

او در پایان گفت: مطمئن هستم وقتی از نظرات کسانی که در رشته های مختلف برای پیشبرد اهدافی که تعیین می شود استفاده کنیم بسیار نتیجه بخش خواهد بود و این یک شورای قدرتمند برای فرهنگ و هنر خواهد بود. البته من همچنان تاکید می کنم که اگر این اتفاق قرار است بیفتد نباید جناحی به آن نگاه شود به این دلیل که اگر هدف ما تقویت و بالندگی هنرهای تجسمی در کشور است طبیعتا تمام اندیشمندان و متفکرینی که در این زمینه صاحب نظر هستند می توانند عضویت این اتاق فکر را داشته باشند و نظراتشان را ارائه کنند و بررسی شود و در عین حال یک سیستم اجرایی این نظرات را اجرا کنند، نه فقط مانند شوراهایی که ممکن است وجود داشته باشد فقط مسائل مطرح شود و بعد هم بایگانی شود، یعنی این پیشنهادات به مرحله اجرایی برسد. این به نظر من می تواند یکی از راهکار هایی باشد که کمک کننده تقویت فرهنگ و هنر در  کشور به خصوص هنرهای تجسمی است و این نیاز امروز کشور است.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز