پریسا شاد قزوینی عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا(س) در گفت و گو با برنا:

هنرهای تجسمی در جامعه کمرنگ و کوچک دیده می‌شود/ حمایت رئیس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد از هنرهای تجسمی ستودنی است

۱۴۰۰/۱۱/۲۲ - ۰۶:۲۹:۴۱
کد خبر: ۱۲۹۶۹۴۴
هنرهای تجسمی در جامعه کمرنگ و کوچک دیده می‌شود/ حمایت رئیس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد از هنرهای تجسمی ستودنی است
رئیس جمهور کشورمان صبح چهارشنبه 20 بهمن ماه از موزه هنرهای معاصر بازدید کرد و با هنرمندان عرصه تجسمی دیدار داشت. در این دیدار نقطه نظرات هنرمندان مختلف در حوزه تجسمی بررسی شد و دکتر ابراهیم رئیسی ریاست جمهور با خواسته ها و مسیر هنری و اقتصادی هنرهای تجسمی آشنا شد و به خانواده هنرهای تجسمی قول حمایت داد. در اینباره با پریسا شاد قزوینی مدرس و عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا(س) دانشکده هنر گروه نقاشی با ما گفت و گویی کرده است که در ذیل می خوانید.

پریسا شاد قزوینی مدرس و عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا(س) دانشکده هنر گروه نقاشی درخصوص دیدار جمعی از هنرمندان هنرهای تجسمی با رئیس جمهور دکتر ابراهیم رئیسی و وزیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: این جلسه بسیار خوب بود. معمولا این چنین جلسات به صورت فرمالیته و در آن صحبت های کلی انجام می شود، اما دیروز جلسه بسیار خوبی بود از این جهت که بالاخره بعد از مدت ها قشر هنرهای تجسمی هم دیده شد. اگر می شد ادامه روند و اجرایی شدن آن ها را هم بدانیم بهتر هم می‌تواند باشد.

او در خصوص پیشنهاداتی که در این جلسه ارائه شد بیان کرد: قسمتی از صحبت ها مربوط به آموزش و دانشکده هنر و مشکلاتی که در این دانشگاه وجود دارد مرتبط می شد و قسمتی از آن  به  کاریکاتور و جایگاهی که کاریکاتور دارد.و در ادامه به تبیینِ جهانی شدن سیاست ها و نگاه های جمهوری اسلامی که کاریکاتور چگونه می تواند در این روند موثر باشد اشاره شد.

این مدرس دانشگاه اظهار داشت: در ادامه راه اندازی موزه خوشنویسی و نگارگری پیشنهاد شد و در نهایت صحبت هایی در ارتباط با اقتصاد و رفاه و معیشت هنرمندان انجام شد به این دلیل که معیشت هنرمندان واقعا دچار مشکل است و هنرمندان از نظر رفاهی و امنیت شغلی دچار مشکل اند. این قضیه باید حتماً دیده شود  

قزوینی درخصوص قول های رئیس جمهور و وزیر فرهنگ وارشاد بیان کرد:  در این خصوص یک نکته جالب در این دیدار وجود داشت آن هم این بود که تمام خواسته‌ها و پیشنهادات را آقای رئیسی شخصا نوشتند و حتی منشی هم نداشتند در ارتباط با مطالبی که مطرح شد و ایشان یادداشت کردند قول دادند در این راستا تلاش شود  و با وزارت فرهنگ و ارشاد همکاری های بیشتری صورت گیرد.  

او درباره ی مشکلات هنر های تجسمی گفت: مشکل بزرگ ما این است که جامعه هنرهای تجسمی در کلان جامعه هنرمندان یا ارشاد، خیلی کوچک و کمرنگ دیده می‌شود یعنی بعد از هنرهای دیگر دیده می‌شود در حالی که اولین هنر و هنر مادر بین همه هنر ها است و اگر نقش هنرهای تجسمی در جامعه دیده شود، بسیاری از معضلات روانی و اجتماعی و بحث‌های زیباشناسانه و سلیقه‌ای قابل حل هستند؛ اما متاسفانه این هنر و آن چیزی که ما آموزش می بینیم در مراکز آکادمیک به صورت کاربردی در جامعه دیده نمی شوند و معمولاً کسانی مدیران هنرهای تجسمی می شوند که اطلاعی راجع به ظرافت‌های این هنر ندارند یا با چیز های خیلی کلی آشنایی دارند. آقای رئیسی تک تک این مسائل را یادداشت کردند و برای ایشان یک بحث قابل تامل بود و این بسیار برای من ارزشمند بود.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز