از خبرگزاری تصویری ایران پرس؛

تداوم تظاهرات مردم سودان در مخالفت با حضور نظامیان در قدرت

۱۴۰۰/۱۱/۲۷ - ۱۴:۵۲:۳۹
کد خبر: ۱۲۹۹۱۲۱
تداوم تظاهرات مردم سودان در مخالفت با حضور نظامیان در قدرت
مردم سودان همچنان در شهرهای مختلف این کشور در مخالفت با تداوم حضور نظامیان در قدرت تظاهرات می‌کنند و خواهان خروج نظامیان از عرصه سیاسی هستند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ درحالی که «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان اعلام کرده است، ارتش به برگزاری انتخابات در اواسط سال 2023 متعهد است اما مردم سودان بر پایان فوری حضور نظامیان در قدرت تاکید دارند تا دولتی دموکراتیک در این کشور تشکیل شود.

عبدالفتاح البرهان تاکید کرده است، با برگزاری انتخابات در سودان، ارتش از صحنه سیاسی کنار می‌رود و قدرت را به غیرنظامیان خواهد سپرد.  

پس از شکل‌گیری کودتای نظامی در سودان، مردم این کشور از اکتبر 2021 در خیابان‌ها حضور دارند و با وجود برخورد خشن نیروهای نظامی سودان با تظاهرکنندگان، آنان بر ایستادگی، مقاومت و حضور در خیابان‌ها تا تحقق خواسته‌هایشان تاکید دارند.

درهمین چارچوب، مردم خارطوم، پایتخت سودان و دیگر شهرهای این کشور روز سه‌شنبه بار دیگر به خیابان‌ها آمدند و ضد نظامیان و حکومت نظامی در این کشور تظاهرات کردند.    

تظاهرکنندگان با در دست داشتن تصاویر کسانی که بازداشت شده‌اند، بر آزادی فوری آنان تاکید کردند و همزمان نیروهای نظامی ارتش نیجریه به سمت آنان با گلوله و گاز اشک‌آور حمله کردند که شماری کشته و زخمی شدند.

تصاویری از تظاهرات مردم سودان را در خبرگزاری ایران پرس به آدرسhttps://farsi.iranpress.com/  ببینید.

انتهای پیام//

نظر شما