با حضور عوامل و مهمانان ویژه؛

اکران خصوصی فیلم پر سر و صدای عنکبوت+ عکس های اختصاصی برنا

۱۴۰۰/۱۲/۰۳ - ۰۹:۱۶:۰۶
کد خبر: ۱۳۰۱۱۳۰
اکران خصوصی فیلم پر سر و صدای عنکبوت+ عکس های اختصاصی برنا
کارگردان فیلم «عنکبوت» می گوید «عنکبوت» هنگام ساخت با خط قرمزهای زیادی مواجه بود اما از اصل سوژه مراقبت کرده‌ام.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ کارگردان «عنکبوت» در اکران خصوصی این فیلم سینمایی که شب گذشته 2 اسفندماه برگزار شد، از خط قرمزهایی که برای ساخت این اثر وجود داشته است، سخن گفت.

اکران+خصوصی+فیلم+_+عنکبوت+_+

اکران خصوصی فیلم سینمایی «عنکبوت» به کارگردانی ابراهیم ایرج‌زاد و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی عصر روز دوشنبه ۲ اسفندماه در پردیس سینمایی شمیران برگزار شد.

در این مراسم عوامل فیلم از جمله  محسن تنابنده، ساره بیات، ماهور الوند، اکتای براهنی، ابراهیم ایرج‌زاد، جواد نوروزبیگی، محمدصادق رنجکشان و مهمانانی از جمله حمید فرخ‌نژاد، اندیشه فولادوند، جواد یحیوی، زیبا کرمعلی، سجاد بابایی، محمد حمزه ای، حسن مصطفوی، امید شمس، علیرضا صمدی، عادل تبریزی، جعفر گودرزی، زانیار خسروی، پدرام کریمی، روح الله برادری، جمعی از منتقدان، اهالی رسانه، عکاسان و... حضور داشتند.

اکران+خصوصی+فیلم+_+عنکبوت+_+

ابراهیم ایرج‌زاد کارگردان «عنکبوت» در ابتدا ضمن خیر مقدم به مهمانان بیان کرد: باعث خرسندی و خوشحالی من است که امشب شما به تماشای «عنکبوت» می‌نشینید. ما از سال 96 تصمیم به ساخت این اثر گرفتیم اما از همان ابتدا با هزار یک اما و اگر مواجه شدیم.

وی ادامه داد: باید از افراد زیادی تشکر کنم اما لازم می‌دانم از جواد نوروزبیگی و محمدصادق رنج‌کشان که ریسک بزرگی برای سرمایه‌گذاری روی این پروژه انجام دادند، قدردانی کنم چراکه احتمال توقیف «عنکبوت» کم نبود اما بزرگی و حمایت این عزیزان باعث شد که ما شاهد ساخته شدن این اثر باشیم.

اکران+خصوصی+فیلم+_+عنکبوت+_+

کارگردان «عنکبوت» با اشاره به اینکه موضوع فیلم بر مبنای اتفاقی است که 20 سال پیش در مشهد رخ داده است، مطرح کرد: من خود اهل مشهد هستم اما از همان ابتدا برای ساخت این فیلم دور شهر مشهد خط قرمز کشیده شد و ما اجازه نداشتیم برای فیلمبرداری در آن جا حضور پیدا کنیم همچنین در ادامه هر چیزی که به مشهد ارتباط پیدا می‌کرد، خط قرمز پروژه ما بود.

ایرج‌زاد ادامه داد: ما برای ساخت فیلم به دنبال لوکیشن‌هایی بودیم که شهر دیگری را نمایندگی نکند. از سوی دیگر اجازه استفاده از لهجه مشهدی نداشتیم پس تنها روی کاراکترهای اصلی تمرکز کردیم یعنی بازیگران سعی کردند آوا و آهنگ کمرنگی را در صدای خود ایجاد کنند که در گوش مخاطب اشاره غیرمستقیم به مساله مورد نظر شود.

وی با اشاره به اینکه فیلم با همه محدودیت‌ها ساخته شد اما خط قرمزها در شهر مشهد تا زمان اکران ادامه پیدا کرد، یادآور شد: «عنکبوت» 26 بهمن ماه روی پرده سینماها رفت اما چهار تا پنج روز اجازه نمایش در شهر مشهد پیدا نکرد همچنین این اتفاق برای استان قم هم رخ داد اما سوژه خود را تحمیل کرد و هم اکنون فیلم در سراسر کشور در حال اکران است.

کارگردان «عنکبوت» در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: من از ساخت «عنکبوت» دو هدف داشتم؛ اول آنکه فیلم را به شکلی بسازم که از اصل سوژه مراقبت کنم. دوم به دنبال آن بودم که فیلم در همین دوره، برای همین مردم و در همین سینماها رنگ پرده ببیند که خوشبختانه این اتفاق افتاد. امیدوارم نتیجه زحمات گروه با توجه به فشارها، محدودیت و سنگ‌اندازی‌ها مورد قبول مخاطبان واقع شود.

پخش خارجی این فیلم سینمایی برعهده ‌کمپانی Dream Lab Films به مدیریت نسرین میرشب و پخش داخلی آن که هم اکنون روی پرده سینماهای کشور است، برعهده شرکت نمایش گستران است.

محسن تنابنده، ساره بیات، شیرین یزدان بخش، ماهور الوند، گلنوش قهرمانی، علی باقری، مهدی حسینی نیا، جواد یحیوی، آتیه جاوید، مهدخت مولایی، سحر عبدالهی، حمیدرضا هدایتی راد، نیوشا علیپور، یوسف خسروی و با حضور فرید سجادی حسینی از جمله بازیگران «عنکبوت» هستند.

عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از کارگردان ابراهیم ایرج‌زاد، تهیه‌کننده: جواد نوروزبیگی، جانشین تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار: محمدصادق رنجکشان، نویسنده: اکتای براهنی، مدیر فیلمبرداری: محمود کلاری، تدوین: سهراب خسروی، موسیقی: حامد ثابت، طراحی و ترکیب صدا: علیرضا علویان، طراح چهره‌پردازی: مجید اسکندری، طراح صحنه: آیدین ظریف، طراح لباس: نازنین خزاعی، مدیر صدابرداری: طاهر پیشوایی، مجری طرح: امیرحسین نوروزبیگی، مدیر تولید: شهاب علی‌بخشی، جلوه‌های ویژه رایانه‌ای: سینا قویدل، جلوه‌های ویژه میدانی: آرش آقابیک، اصلاح رنگ: کامران سحرخیز، لابراتوار: استودیو روشنا، مدیر تدارکات: حسین میرزامحمدی، دستیار اول کارگردان: محمدرضا کشمیری، برنامه‌ریز: سیدجواد حسینی، منشی صحنه: مرجان تاجیک، فیلم پشت صحنه: باران جعفری، عکاس: حبیب مجیدی و مشاور رسانه‌ای: نغمه دانش آشتیانی.

انتهای پیام//

نظر شما