از خبرگزاری تصویری ایران پرس؛

بحران سوخت در نیجریه؛ چالش‌های مردم درسایه بی‌تفاوتی دولت

۱۴۰۰/۱۲/۰۳ - ۱۴:۲۹:۰۷
کد خبر: ۱۳۰۱۳۷۶
بحران سوخت در نیجریه؛ چالش‌های مردم درسایه بی‌تفاوتی دولت
مردم نیجریه در سراسر این کشور از کمبود سوخت رنج می‌برند و این بحران فعالیت‌های روزانه آنان را ازجمله زندگی، بردن فرزندان به مدرسه، کارهای اقتصادی و بسیاری موارد دیگر مختل کرده است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ وضعیت «ابوجا» پایتخت سیاسی و اداری و «لاگوس» مرکز بازرگانی نیجریه نشان می‌دهد، صف‌های طولانی در برخی پمپ‌بنزین‌ها دیده می‌شود و اکثر پمپ بنزین‌ها هم به‌سبب نبود سوخت بسته شده است.  

مسئولان شرکت ملی نفت نیجریه پس از دیدار با معاون رئیس جمهوری نیجریه اعلام کردند، به زودی این مشکل پایان خواهد یافت.

با وجود اینکه نیجریه یکی از تولیدکنندگان نفت خام در جهان است، پالایشگاه‌های آن همچنان بسته است و همین مشکل، این غول آفریقایی را برای تامین نیازهای مردم خود به واردات سوخت از دیگر کشورها وابسته کرده است.

دولت نیجریه سال‌هاست که پول هنگفتی را برای تعمیر پالایشگاه‌ها هزینه کرده اما چیزی تغییر نکرده است؛ موضوعی که به اعتقاد شهروندان نیجریه سطح بالایی از فساد را نشان می‌دهد.

دولت نیجریه سال گذشته 3.8 تریلیون نایرا  Naira(واحد پول نیجریه) را به چهار پالایشگاه نفت و پتروشیمی اختصاص داد که در شُرف نابودی هستند اما هنوز تعمیر و به‌روزرسانی نشده‌اند.

یک پزشک نیجریه‌ای گفت: کمبود سوخت بر شغل او تاثیر گذاشته است و برای خرید سوخت ساعت‌ها در صف طولانی می‌ایستد.

یکی دیگر از شهروندان نیجریه نیز گفت: نیجریه یکی از بزرگترین کشورهای تولید کننده نفت است و دلیلی ندارد سوخت در این کشور کمیاب شود. وی با بیان اینکه کمبود نفت سفید و گاز زندگی مردم نیجریه را با چالش روبه‌ر‌و کرده است تاکید کرد، دولت عمدا از تعمیر پالایشگاه‌ها خودداری می‌کند، زیرا می‌خواهد سوخت را از خارج وارد کند.

تصاویر خبرگزاری ایران پرس از بحران سوخت در نیجریه را در آدرس farsi.iranpress.com  ببینید.

انتهای پیام//

نظر شما