پس از وقفه یک ساله به دلیل شیوع ویروس کرونا؛

نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط با حضور جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد

۱۴۰۰/۱۲/۰۶ - ۰۹:۴۷:۲۵
کد خبر: ۱۳۰۲۳۶۴
نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط با حضور جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد
«بیست‌وششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط» پس از وقفه یک ساله به دلیل شیوع ویروس کرونا با حضور خانه کتاب و ادبیات ایران افتتاح شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، «بیست‌وششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط» پس از وقفه یک ساله به دلیل شیوع ویروس کرونا، امروز پنجشنبه (پنجم اسفندماه ۱۴۰۰) با حضور خانه کتاب و ادبیات ایران افتتاح شد و تا چهاردهم اسفندماه سال جاری میزبان علاقه‌مندان به کتاب خواهد بود.

گفتنی است؛ آیین افتتاحیه این رویداد به دلیل لزوم پایبندی به شیوه‌نامه‌های بهداشتی و برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با حضور ذی یزن بن هیثم آل سعید (ولیعهد سلطنت عمان)، جمعی از سفرا و میهمانان داخلی و خارجی به صورت کوتاه و مختصر برگزار شد.

نخستین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط در سال 1992 برگزار شد و تا به امروز که شاهد افتتاح بیست‌وششمین دوره آن هستیم از لحاظ تعداد کشورها، تعداد ناشران شرکت کننده، فضای نمایشگاهی، برنامه‌های فرهنگی و میزان استقبال مخاطبان، روندی صعودی داشته است. در بییست‌وششمین دوره این نمایشگاه ۷۱۵ شرکت کننده از کشورهای مختلف از جمله ایران، مصر، سوریه، لبنان، عراق، عربستان، امارات، اردن و... حضور دارند.

خانه کتاب و ادبیات ایران که در ادوار گذشته این رویداد حضور مستمر و فعال داشته است در این دوره نیز در غرفه‌ای به مساحت ۲۷ مترمربع و در قالب «غرفه ملّی جمهوری اسلامی ایران» با مشارکت و حضور مستقیم ناشرانی همچون بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، انتشارات بین‌المللی الهدی، انتشارات جمال، بوستان کتاب و آژانس ادبی دایره مینا حضور داشته و به معرفی و عرضه بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب با موضوعات دین، ادبیات پایداری و دفاع مقدس، ادبیات معاصر و کلاسیک، ادبیات کودک و نوجوان، ایران‌شناسی و هنر می‌پردازد.

همچنین در بیست‌وششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط، کتاب‌های انتشارات انقلاب اسلامی به زبان عربی با موضوعات مختلف و برگرفته از آثار و اندیشه‌های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در غرفه ملّی جمهوری اسلامی ایران معرفی و عرضه می‌شود.

لازم به ذکر است؛ معرفی صنعت نشر ایران، معرفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، طرح گرنت و همچنین برگزاری برنامه‌های فرهنگی با حضور دکتر محمد سوری (نویسنده و پژوهشگر کشورمان) از فعالیت‌های خانه کتاب و ادبیات ایران در بیست‌وششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط است.

انتهای پیام //

نظر شما