مهدی فرجی رئیس هیئت مدیره کانون تهیه کنندگان رسانه های دیداری؛

احترام نمایندگان مجلس به خانواده هنر قابل تقدیر است/ جامعه هنری نسبت به این موضوع حق شناسی خواهد کرد

۱۴۰۰/۱۲/۰۷ - ۱۰:۵۰:۱۰
کد خبر: ۱۳۰۲۶۹۷
احترام نمایندگان مجلس به خانواده هنر قابل تقدیر است/ جامعه هنری نسبت به این موضوع حق شناسی خواهد کرد
مهدی فرجی رئیس کانون تهیه کنندگان رسانه های دیداری و تهیه کننده مجموعه های تلویزیونی «نون.خ»، «حکم رشد»، «صفر بیست و یک» و... که سابقه سال ها مدیریت در رسانه ملی را در کارنامه دارد در خصوص حذف مالیات هنرمندان و ابقای عدم پرداخت مالیات توسط هنرمندان با خبرگزاری برنا گفت و گو کرد.

مهدی فرجی رئیس کانون تهیه کنندگان رسانه های دیداری و تهیه کننده تلویزیون در خصوص حذف مالیات هنرمندان و ابقای عدم پرداخت مالیات توسط هنرمندان به خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: هفته  گذشته در صحن علنی مجلس، طرح دریافت مالیات از هنرمندان با هوشمندی نمایندگان محترم مجلس رد شد و خوشبختانه هنرمندان از پرداخت مالیات معاف شدند. شاید در نگاه اولیه این گونه باشد که هنرمندان درآمدهای زیادی دارند، چرا نباید مالیات بدهند. اولا کمتر از نیم درصد از آحاد هنرمندان درآمد قابل قبول در سال دارند و نود و نه و نیم درصد هنرمندان در سال برای معیشت خود دچار مشکل هستند دوما کار هنری همیشه و همه ساله نیست و خیلی از این هنرمندان بیمه نیستند و کار ثابت سالانه ندارند و بعضی از این ها دو سه سال یک بار سر یک پروژه می روند که آن هم با دستمزدهای خیلی معمولی است.

او در ادامه اظهار کرد: باید در نظر داشت که هنرمندان فقط شامل بازیگران نمی شوند و اقشار دیگری در جامعه هستند از مجسمه سازان گرفته و آهنگسازان و  بازیگران و تئاتری ها و عوامل تئاتر و عوامل پشت دوربین که بسیاری از این ها برای گذران زندگی خود دچار مشکل هستند و ممکن است که سر یک پروژه ای بروند و در سه ماه 200 میلیون تومان دریافت کنند ولی بقیه سال عموما بیکار هستند و سالی یکی دو بار کار به آنها نمی خورد. بنابراین کاری که مجلس شورای اسلامی در راس آن آقای دکتر قالیباف عزیز انجام دادند کار بسیار هوشمندانه ای بود و هنرمندان اگر در تامین معیشت ابتدایی دچار مشکل باشند ذوق هنری آن ها و هنرآفرینی و خلاقیت آنها دچار مشکل می شود و عملا هنرمندی که لنگ نان شبش باشد خلاقیت هنری ، هنرآفرینی و زیبا آفرینی او از بین می رود برای همین تلاش این بود که آقای دکتر قالیباف و تعدادی نمایندگان محترم در جریان واقعیت موضوع و آنچه که واقعیت جامعه هنری است قرار بگیرند و بعد تصمیم بگیرند و ما فقط اطلاعات به نمایندگان محترم مجلس دادیم وقتی این اطلاعات در دسترس آنها قرار گرفت خوشبختانه با قاطعیت دریافت مالیات از هنرمندان رد شد و همچنان هنرمندان از پرداخت مالیات معاف شدند.

ان شاالله که نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در سلامت باشند و موفق باشند وجامعه هنری نسبت به این موضوع حق شناسی خواهد کرد و امیدواریم که روز به روز شاهد شکوفایی هنر اسلامی و ایرانی در این سرزمین باشیم.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز