بزرگداشت ملاهادی سبزواری در «شرح منظومه»

۱۴۰۰/۱۲/۰۸ - ۰۸:۵۶:۰۶
کد خبر: ۱۳۰۳۰۹۰
بزرگداشت ملاهادی سبزواری در «شرح منظومه»
رادیو فرهنگ با همکاری موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران و دانشگاه حکیم سبزواری؛ یکشنبه هشتم اسفندماه به مناسبت روز بزرگداشت حاج ملاهادی سبزواری ویژه برنامه زنده «شرح منظومه» را از این شبکه رادیویی پخش می‌کند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ رادیو فرهنگ با همکاری موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران و دانشگاه حکیم سبزواری؛ یکشنبه هشتم اسفندماه به مناسبت روز بزرگداشت حاج ملاهادی سبزواری ویژه برنامه زنده «شرح منظومه» را از این شبکه رادیویی پخش می‌کند.

ویژه برنامه زنده «شرح منظومه» ساعت ۲۱:۰۰ تا۲۲:۳۰ از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

میهمان ویژه این برنامه منوچهر صدوقی سها استاد و پژوهشگر فلسفه اسلامی و یکی از شارحان کتاب «منظومه» حکیم ملاهادی سبزواری است.

در این برنامه رادیویی که کارشناسی آن به عهده حسین نعمتی پژوهشگر فلسفه و عرفان اسلامی است، غلامحسین ابراهیمی دینانی استاد بازنشسته دانشگاه تهران، احمد شریفی رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، غلامرضا اعوانی عضو پیوسته فرهنگستان علوم ، عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی و سید محمدکاظم سبزواری رئیس دانشکده الهیات دانشگاه حکیم سبزواری در ارتباط زنده و مستقیم با مخاطبان، درباره جایگاه و اهمیت حاج ملاهادی سبزواری در سپهر علمی و فرهنگی ایران و جهان اسلام سخن خواهند گفت.

گفتنی است ،حاج ملاهادی سبزواری از شاگردان شیخ محمدتقی اصفهانی و حاج محمدابراهیم کلباسی بود. کتاب منظومه و شرح منظومه او از مهمترین آثار در حوزه منطق و حکمت است که در زمره کتب درسی حوزه‌های علمیه قرار دارد. آخوند خراسانی و شیخ مرتضی انصاری از جمله شاگردان مبرز حکیم سبزواری بودند. او افزون بر همه مراتب علمی و اخلاقی، طبع شاعرانه و ذوقی عارفانه داشت و مضامین بلند حکمت و فلسفه و عرفان را به گونه‌ای دل‌پسند به رشته نظم درآورده است. دیوان سبزواری شامل ۱۸۹ غزل، یک ترجیع بند، ۱۵ رباعی، یک ساقینامه و پنج مثنوی کوتاه است.

ویژه برنامه «پنج گنج» یکشنبه ۸ اسفند ساعت ۲۱:۰۰ به همت گروه هنر ‌وادب رادیو فرهنگ روی موج« اف – ام» ردیف ۱۰۶ و موج «ای- ام» ردیف ۵۸۵ پخش می شود.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز