معرفی کتاب هفته؛

«مرد کوچک» روایتی از زندگی در مشکلات اقتصادی

۱۴۰۰/۱۲/۱۳ - ۰۱:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۴۶۵۱
«مرد کوچک» روایتی از زندگی در مشکلات اقتصادی
آلفونس دوده در کتاب «مرد کوچک»، داستان پسری را بازگو می‌کند که در اوج جوانی به خاطر مشکلات سخت اقتصادی خانواده‌اش برای کار به پاریس می‌آید، اما درگیر ماجراهای مختلفی می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، آلفونس دوده با الهام از زندگی واقعی‌اش و تجاربی که در دوران جوانی در شهر پاریس به دست آورده، کتاب معروف مرد کوچک (Le Petit Chose) را در سال 1868 میلادی نوشت.

دانیل است در آغاز جوانی به دلیل مشکلات اقتصادی پدر مجبور می شود برای تأمین معاش خود به سختی کار کند. او که سودای احیای خانه پدری را در سر دارد، باید در محیط رنگارنگ شهر پاریس از دوراهی عشق و هوس یکی را انتخاب کند و به رنج های خود پایان دهد. آلفونس دوده برای خلق رمان مرد کوچک از تجربه های واقعی اش در زندگی الهام گرفت، وقتی در آغاز جوانی برای تأمین معیشت خانواده اش راهی پاریس شد. این رمان بزرگ در ادبیات فرانسه به احساسات آدمی در دنیای پرآشوب به دیده ی احترام می نگرد...

آلفونس دوده برای خلق رمان «مرد کوچک» از تجربه‌های واقعی‌اش در زندگی الهام گرفت، وقتی د رآغاز جوانی برای تامین معیشت خانواده‌اش راهی پاریس شد.

آلفونس دوده (زاده ۱۳ مه ۱۸۴۰ - درگذشته ۱۶ دسامبر ۱۸۹۷) نویسنده فرانسوی بود. او پدر نویسندگان، لئون دوده و لوسین دوده بود. او در ۱۵ سالگی به پاریس رفت و به نوشتن داستان، نمایشنامه و شعر سرایی پرداخت.

برخی از مهم‌ترین آثار این نویسنده فرانسوی عبارتند از: «مرد کوچک، ماجراهای عجیب و غریب تارتارن دو تاراسکون، همسران هنرمند، سافو، آرنوین، شاهان در تبعید، فرومون کوچکتر و ریسله بزرگتر، تارتارن بر جبال آلپ، نیورونز زیبا و بندرگاه تاراسکون»

انتهای پیام //

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز