وزیر فرهنگ در آیین پایانی جشنواره هنرهای تجسمی:

اقتصاد هنر زمینه ای برای تقویت دیپلماسی هنر است

۱۴۰۰/۱۲/۱۴ - ۱۰:۰۳:۵۴
کد خبر: ۱۳۰۵۳۷۲
اقتصاد هنر زمینه ای برای تقویت دیپلماسی هنر است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین پایانی چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی در تالار وحدت با تاکید بر نقش هنر در دیپلماسی فرهنگی و هنری، گفت: اقتصاد هنر زمینه ای برای تقویت دیپلماسی هنر است؛ هرجایی که با زبان هنر وارد شده ایم، آن فضا تحت تسخیر بوده است. همچنان که در سفر اخیر ما به لبنان هنرمندان موسیقی ایرانی، هنر خود را نشان دادند و فضای تعامل را برجسته ساختند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛  محمدمهدی اسماعیلی با تاکید بر این مطلب گفت: امسال برای اولین بار در برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی از رئیس جمهور دعوت شد تا در بخش آینه در آینه چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی حضور یابند و این حضور زمینه هم‌اندیشی خوبی ‌شد که ایشان با فعالان این حوزه داشتند و امیدواریم نتیجه این گونه هم‌اندیشی ها به حل مشکلات فعالان عرصه هنرهای تجسمی منجر شود.

توجه به عدالت فرهنگی در سراسر کشور

اسماعیلی گفت: برگزاری استانی جشنواره نقطه قوت بزرگی در چهارمین دوره از برگزاری بود و این گستردگی برگزاری نشان دهنده عدالت فرهنگی بود. عدالت فرهنگی یعنی اینکه بتوانیم در همه جای کشور پهناور عزیزمان زمینه‌ای برای بروز و ظهور جوانان مستعدمان را فراهم کنیم و این نگاه در جشنواره امسال رقم خورد.

وی با اعلام دبیری مجدد میرهاشمی از سوی برگزارکنندگان گفت: اینکه در آیین پایانی جشنواره دبیری جشنواره آینده نیز مشخص می شود، ابتکار جذابی بود.

رئیس شورای هنر افزود: امیدواریم با عزم قوی و برنامه ریزی‌های دقیق با نگاه محوری به دنبال تحقق شعارهایمان باشیم و سال آینده جشنواره‌های فجر با رونق بیشتر برگزار شود.

حضور جوانان مستعد در جشنواره از نقاط قوت آن است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حضور جوانان در جشنواره چهاردهم تجسمی فجر گفت: حضور قوی جوانان در کنار استادان یکی از نقاط قوت این جشنواره بود. امیدواریم کار آموزشی قوی و مدون باعث ظهور استعدادهای بیشتر در کشور شود. بر این اساس شورایی را برای آموزش تشکیل داده ایم و دوره‌های رایگان هنری در ۵۰ رشته در ۷۲ منطقه محروم را دنبال می‌کنیم.

تقویت اقتصاد فرهنگ، هنر و صنایع خلاق از محورهای اصلی وزارت فرهنگ است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: تقویت اقتصاد هنر و فرهنگ و صنایع خلاق از محورهای اصلی کار ما در وزارتخانه است. می‌دانیم این کار آفاتی داشته و دارد اما برای پایه‌ریزی یک کار سالم در حال برنامه‌ریزی و شکوفاسازی آن هستیم.

گفتنی است: چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر ۱۵ بهمن در ۳۰ استان کشور به دبیری سیدعباس میرهاشمی برگزار و عصر امروز در تالار وحدت به کار خود پایان داد.

انتهای پیام//

نظر شما