پایان کار بیست‌وششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط؛

معرفی و عرضه بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب در غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۱۲/۱۵ - ۱۶:۱۶:۳۶
کد خبر: ۱۳۰۶۱۴۷
معرفی و عرضه بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب در غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران
غرفه‌ خانه کتاب و ادبیات ایران در بیست‌وششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط در قالب «غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران» به معرفی و عرضه بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب پرداخت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛  «بیست‌وششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط» که از پنجم اسفندماه ۱۴۰۰ آغاز شده بود، عصر دیروز شنبه (چهاردهم اسفندماه ۱۴۰۰) به کار خود پایان داد.

بازدید اختصاصی دانش‌آموزان از نمایشگاه مسقط

این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط به مدت ۱۰ روز و در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های عمان برگزار شد؛ در این نمایشگاه ۵۷۰ ناشر از ۲۷ کشور به صورت مستقیم و ۱۴۵ ناشر از طریق واگذاری نمایندگی به دیگران حضور داشته و آثار خود را عرضه کردند.

در بیست‌وششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط ۳۶۱ هزار و ۲۳۰ عنوان کتاب در معرض دید مخاطبان قرار گرفت؛ همچنین ۱۱۴ برنامه جنبی و فعالیت فرهنگی به اجرا درآمد که در این میان ۲۹ برنامه به استان «شرقیه جنوبی» میهمان افتخاری این نمایشگاه، اختصاص داشت.

با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و همچنین محافظت هر چه بیشتر از کودکان و نوجوانان، مسئولان بیست‌وششمین دوره این نمایشگاه تمهیداتی اندیشیده بودند تا دانش آموزان پسر و دختر به صورت جداگانه و اختصاصی در ساعات اولیه برخی روزها از نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط بازدید کرده و کتاب‌های مورد علاقه خود را تهیه کنند.

فعالیت غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه

غرفه‌ خانه کتاب و ادبیات ایران در بیست‌وششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط در قالب «غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران» ۲۷ مترمربع بود و ناشرانی همچون بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی، انتشارات جمال، بوستان کتاب و آژانس ادبی دایره مینا به صورت مستقیم  در آن حضور و مشارکت داشتند.

معرفی و عرضه بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب با موضوعات دین، ادبیات پایداری و دفاع مقدس، ادبیات معاصر و کلاسیک، ادبیات کودک و نوجوان، ایران‌شناسی، هنر و همچنین کتاب‌های انتشارات انقلاب اسلامی به زبان عربی با موضوعات مختلف و برگرفته از آثار و اندیشه‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از جمله فعالیت‌های مختلف «غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران» در این نمایشگاه بود.

معرفی صنعت نشر ایران، معرفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، طرح گرنت، تلاش برای تبادل حق خرید و فروش کتاب و همچنین برگزاری برنامه‌های فرهنگی با حضور محمد سوری (نویسنده و پژوهشگر کشورمان) نیز فعالیت‌های خانه کتاب و ادبیات ایران در بیست‌وششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط را شامل می‌شد.

آمادگی عمان برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

احمد الرواحی (رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط) در بازدید از غرفه خانه کتاب و ادبیات ایران، حضور شرکت کنندگان ایرانی در بیست‌وششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط را مایه خوشحالی دانست و از آمادگی کشور عمان برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد. همچنین ابراز امیدواری کرد تا ناشران علاقه‌مند عمانی نیز برای نمایش و عرضه آثار خود در رویداد بزرگ فرهنگی کشور ایران شرکت کنند.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز