بازار عید بخش پوشاک کم رونق است

۱۴۰۰/۱۲/۱۷ - ۱۵:۳۹:۱۵
کد خبر: ۱۳۰۷۱۰۰
بازار عید بخش پوشاک کم رونق است
رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک گفت: متاسفانه به رغم تلاش های مختلف بازار شب عید برای این صف رونق نگرفت و این بازار بسیار کم رمق است.

به گزارش خبرگزاری برنا، ابوالقاسم شیرازی در برنامه در انتهای الوند که از شبکه دوم سیما پخش شد اظهار کرد: بازار شب عید پوشاک نداریم و بازار این صنف بسیار کم رمق است اما تولید کنندگان در بخش های مختلف لباس های باکیفیت را تولید کردند و فروشگاه ها نیز مملو از پوشاک ایرانی خوب هستند.

وی ادامه داد: یکی از علل رکود بازار این است که درگیر کرونا هستیم و این مسئله تقاضا را کاهش داده و عرضه را زیاد کرده است.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک ‌توضیح داد: ما جشنواره نوروزی را در سراسر کشور در واحدهای صنفی راه اندازی کردیم تا مردم را بیش از پیش برای خرید لباس ترغیب کنیم اما در عین حال آنطور که باید بازار شب عید اتفاق نیفتاد مگر برای بساطی ها و دستفروش ها که رکود بازار را برای کسبه بیشتر می کنند.

شیرازی اظهار کرد: امسال حضور دستفروش ها توسعه یافته و متاسفانه شهرداری ها هیچ برخوردی ندارند و وضعیت بدتر از سال گذشته است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از فاکتورهای رکود بازار افزایش قیمت است و قیمت ها تابع تمام جریانات حاکم براقتصاد است اما پوشاک در مقایسه با صنایع دیگر افزایش قیمتی کمی داشته زیرا تولید کننده پوشاک کالای سرمایه ای ندارد و فصل و مد بر آن دخالت دارد.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک گفت: کالاهای دیگر اگر فروش نرود با تورم افزایش می یابد اما درباره پوشاک این شرایط حاکم نیست. متاسفانه سود تولید کننده و فروشنده به قدری نازل است که با تخفیف های بسیار کالاهای خود را عرضه می کنند.

شیرازی تاکید کرد: ما طرح خرید شفاف داریم که تولید کنندگان بزرگ به دلیل تحریک تقاضا، با تخفیف مضاعف کار خود را عرضه می کنند و گرانفروشی در این بخش نداریم.

وی افزود: لباس خارجی در بازار هست اما قاچاق بیشتر به صورت آنلاین است و در فضای مجازی فروش می رود و در سطح فضای حقیقی کمتر است و بیشتر فروشگاه های ما پوشاک ایرانی می فروشند.

انتهای پیام //

نظر شما